Mexico! Samma dag.

Vi har bara slappat idag. Först åt vi god frukost. Som jag skrev innan så finns allt! Varmt så som många olika äggrätter, korvar, bacon, varma mackor. Yoghurt, flingor. Frukter vi har alla sagt att ananasen är så söt och god!
Pannkakor, våfflor medNutella! Många kannor med olika juicer.
Frukost!
En del av restaurangen.
Sen blev det poolhäng vid den andra poolen mycket större men lugnare!
Självklart en poolbar.

Sen blev det äntligen havsbad vid våran strand. Riktigt skönt i vattnet och barnen hade så kul i vågorna! Nackdelen med havsbad är att man har halva sandbotten med sig i badkläderna och lite varstans på kroppen när man duschar!

Det blev även middag i bufférestaurangen ikväll med.

Jonte åt 8 st fruktpinnar doppade i chokladfontänen.😋

Dessertborden!!!
Alex kollar när kocken tillagar den pastan och såsen han önskat😊

Några bilder hur det ser ut. Det finns olika stationer med mat tex Italiensk med pasta och pizza. Salladsbar, pannkakor våfflor, olika sorters kött och potatisar i olika former.
Vårt hus!

Nu ska vi sova så vi orkar snorkla med sköldpaddor och i cenotes imorgon!
Natti!

Mexico morgonpromenad.

Klockan ringde 6 imorse!! Jonas hade antagligen ställt klockan på 6 tills igår och glömt att klicka bort varje dag.
Men Nisse skickade meddelande vid 6.45 och vi tog en morgonpromenad. Det hade regnat och var så skönt i luften.
Barhäng klockan 7!

En orkidée i orkidéeparken.
Nisse med sina nya kompisar!

En ekorre!
Alla djuren visade rumpan åt mig när jag skulle fota.
Hibiskusbuske.
en svart fågel i mangroveträsket.

Entrén till frukostbuffén och buffén.

Våran väg😊
vårat "utanför husdjur" någon som vet vad det är?!

Nu blir det frukostbuffé!

Ha en bra dag😊🌴😎

Mexico Cozumel

Idag vaknade vi kl 6 och gick ner till lobbyn, där fanns det i den angränsande baren lite juice, kaffe och typ bagels och bullar. Kl 7 ca kom det en kille och hämtade oss. Vi visste att vi skulle till Cozumel men inte mer. Vi åkte bil och han körde så vi trodde Toyotan skulle rasa men vi kom fram till vad som visade sig varaPlaya del Carmen.
Han följde oss till färjan gav oss en liten karta så vi skulle hitta tillbaka när vi kom hem, så han lämnade oss med instruktioner om vart vi skulle gå när vi kom till hamnen i Cozumel.
Väl framme mötte en eller två män upp oss, tog oss med till deras dykbutik, där fick Jonas och Niklas fylla i ett formulär prova ut utrustning sen gick vi till en annan brygga vid hamnen där väntade en båt med besättning och utrustning. Kaptenen styrde ut på havet och stannade vid revet, där släppte han i dykarna i olika grupper med guider såklart.

Sen hoppade jag och pojkarna i men det gick mycket vågor så det blev ingen avslappnad snorkling för våran del. Vi lapade sol och besättningen busade med pojkarna.
Efter ca 40 min kom dykarna upp och flera hade sett haj!! Så jag fick inte ner killarna i vattnet för snorkling igen😊
Alexanders kommentar till att hajarna och rockorna är mer rädda för dig än du är för dom, men du vet ju inte hur rädd jag är!

Jag spammar lite undervattensbilder.
Va fantastiskt det måste vara att få se dessa djur i sin rätta miljö!
Som sagt var jag såg ju inte dom med egna ögon...

Det svarta under "stenen" är en amhaj!
här är hajen och en ål!

Guiden.
Vi åt gott på båten även killarna åt med god aptit. Andre kapten hade gjort en guccamole och ropade på killarna när han var klar att dom skulle komma bak på båten och kolla hans båtar... Han la i dom urgröpta avocadoskalen och dom guppade iväg😊

Man kan ha det sämre konstaterande vi😊☀️😎
Jonas och Niklas har bytt färg till lite röd. Men idag va det här det häftigaste dom gjort hittills😉

Vi åkte katamaran från Playa del Carmen till Cozumel och tillbaka det tog ca 45 min vardera vägen.
Sen gick vi själva tillbaka från hamnen till Dive Mikes och vi hittade😄 samma kille som körde dit oss tog oss hem. Han rekommenderade Tulum så det blir det någon dag.

Nu har vi precis ätit och nu blir det sova, vi är alla trötta efter en hel dag på havet. Vi känner alla att det gungar fortfarande.

Mexico pooldag!

Idag har jag, Jonte och Alex bara slappat! Vi har legat vid poolen tillsammans med våra nya kompisar. Vi badade när det blev för varmt hämtade dricka när vi blev törstiga och åt när vi var hungriga
det här är bra armband👍
Jonas och Niklas blev upphämtade i lobbyn kl 9.00 av Dive Mike som tog dom ca 10 min med bil till en cenote.
Det var deras häftigaste upplevelse hittills.
Två av dykarna som var med var i från Örebro, och hade gjort sin utbildning på Oxygene Örebro! Vad är oddsen för det?!

Imorgon ska Jonas och Niklas dyka vid Cozumel en ö nära. Det är ett rev vilket sägs vara det näst största efter barriärrevet.
Jag, Jonte och Alex ska oxå med och snorkla! Det hade Jonas och Niklas fixat med dom idag😄

Killarna laddar för snorklingen imorgon!
Nu sover dom gott! Det tar inte lång stund innan dom somnar nu på kvällarna.
Vi ska oxå sova för kl 7.00 blir vi upphämtade av Dive Mikes. Skönt med semester...😉

/ C

Mexico!

Idag började jag Jonas och Niklas dagen med en löprunda, svettigt men skönt!
Sen en efterlängtad frukost, det finns allt man kan tänka sig och lite till.
Vi bokade en snorklingstur med sköldpaddor och en cenote. Ska bli spännande. Vi ska även besöka Coba men det tar vi på egen hand, även fast Vingvärden tyckte det vore bättre vi åkte med dom.., såklart dom tycker det😉

Sen har det blivit poolhäng även idag det har blåst och röda flaggan fladdrar så fint i vinden.
Det finns en saltvattenpool alldeles vid havet och den fylls på med vatten hela tiden.

Jonas och Niklas har poolhäng.
Här var vi en bra stund och Alex snorklade och såg fiskar i poolen.

Havet! Vilt ochfascinerande.

När vi kom tillbaka till den vanliga poolen hittade vi ett så bra ställe, tills barnen kom med varsin tallrik nachoschips och dricka då kom det vad vi tror är tvättbjörnar och invaderade våra stolar och tog maten! Alexander hade sin ena simfena och slog i marken och dom flyttade sig lite men försvann inte förens Nisse kom och klev rakt emot dom😊 vilket trauma för mig och barnen😂
Sen hade dom blåst upp en pool där det var poolparty!

Vi valde att äta på en alacarte restaurang ikväll men det var över 1 timmes väntetid så vi tog buffén igen, men även där finns hur mycket som helst och välja på!

Jonas och Nisse ska iväg och dyka i cenotes  imorgon. Jag och killarna håller ställningarna här😄
Nu är kl snart 23.30 här så dax att sova!

Mexico! Dag 1

Då var vi på plats! Äntligen i Mexico.
Övernattningen va guld värt, så skönt att bara kliva upp gå ner till frukosten och sen hämta väskorna och bege sig till incheckningen och säkerhetskontrollen. Där tog dom stickprov på passagerarna och både jag och Alexander fick kliva åt sidan och bli scannade och dom kollade och scannade våra väskor.
På terminal 5 i väntan på att gå ombord.
Vi var ca 20 min sena från Arlanda sen fick vi inte klartecken att landa i Gardemoen på grund av dimma. Men vi kom ner och blev stående i en timma extra innan vi kunde lyfta, dels var det dimma och det hade varit en trafikolycka på vägen och 6 passagerare var sena till planet. Men dom väntade in dom vilket var otroligt snällt! Men segt för oss. När vi sedan skulle lyfta igen så fick piloten en indikation på något fel vilket gjorde att vi fick göra om hela säkerhetskontrollen... Men vi kom iväg och nu väntade drygt 10 timmars flygtid!

Med flygresan mellan Dubai och Kuala Lumpur i minnet var vi lite oroliga hur det skulle gå... Men det gick sååå bra!

Den segaste biten var den över Canada den kändes så lång.
det närmar sig!
När vi kom fram fick vi fylla i några papper sen till bussen som tog oss till hotellet, den resan var oxå seg tog ca 1,5 timme. När vi kom fram var det mörkt och deras inckeckning var lite annorlunda men vi fick våra två rum. Eftersom klockan var runt 19 när vi var klara så tänkte vi att lite mat vore bra. Klockan är då 2 på natten hemma så vi var bra möra. Men vilka bufféer😊 det finns något för alla!
Sen sov vi gott, jag och Jonas vaknade vid 3 på natten lokal tid så då är den ju 9 hemma men vi somnade om och alla vaknade vid 7 tiden.

Dagen har varit varm, fuktig och molnig men det har varit bra. Vi har utforskat en del av detta enorma hotellområde. Vi har badat i en saltvattenpool och ätit och druckit gott. Vi har även blivit bekanta med en annan familj som är från Örebro.
Deras barn och våra barn leker och har kul ihop och vi pratar och umgås.
Niklas kaffe till frukosten😊

Baren i poolen👍

Saltvattenpool!

STORA ödlor på området, jag höll på att hoppa ur shortsen när jag såg dom!

Lite bilder från dagen😊
Imorgon hoppas vi på bad i havet.

Nu dax för lite sömn ni där hemma får ha en bra dag!

/C

1 dag kvar!

Sitter i bilen nu på väg upp till Stockholm och Arlanda. Äntligen är det dax för våran efterlängtade semester😊 inatt ska vi sova på hotell på Arlanda, gissa om killarna är spända! Får se hur många timmars sömn vi lyckas skrapa ihop😉
Allt packat och klart! Huset är städat, sängarna renbäddade och tvätten är klar. Det är så skönt att ha sådant klart när man åker.

Dom stora fram och dom små bak😊
Jag kommer fortsätta skriva under resan så dom som vill får följa med oss😊

Det närmar sig!

Just nu ligger fokus på att packa och få ordning inför resan☀️ vi har packat alla kläder det vi har kvar är lite småfix och packa handbagagen.

Japp 5 dagar kvar!! Som vi längtar, Jonas jobbar sista passen i kväll och inatt. Jag har lördag och söndag kvar, killarna har fredag och måndag.

Ikväll skulle jag träna men killarna ville annat, snön har kommit och glädjen är stor hos två eller tre killar

Tre entusiaster, äntligen snö!

En mindre entusiastisk men skönt var det!

Härom kvällen kom Wilma in och hälsade på och gosade lite med Alex

Söt❤️
Igår morse såg det ut såhär
Vill inte gå upp!

Nu ska jag plocka lite innan det är dax att sova😊 ny dag imorgon!

Snart....

8 dagar kvar tills vi åker på en efterlängtad semester!😊☀️ två veckor i Mexico, Akumal. Kommer bli så skönt med semester!
Idag packade vi det mesta, några små saker kvar att packa och fixa.

Helgen har jag tillbringat på jobbet på Tiva, roligt och få möjligheten att prova på intensivvård och det här är ju en chans för mig att utveckla mig. Var ner ett par timmar på avdelningen oxå och hjälpte till för just nu är det mycket där. Så kul och träffa dom kollegorna, och höra att dom saknar mig😊

Ikväll tog jag och Jonathan en promenad med Bamse, tycker det är så mysigt att få chansen att bara ha med en av dom och prata och lyssna på just honom.

Imorgon ska jag träna med min fina vän Lena❤️ hon har varit på semester i Florida🌴☀️ ska bli roligt och höra vad hon har gjort och haft det.

Japp, jag försöker hålla mitt löfte till mig och det känns bra! Måste ju ta tag i mitt välmående igen😊

Men nu går mina ögon i kors, så natti natti😴

Ofattbart...

Igår hände något ofattbart! Så många oskyldiga människor blev offer för ett vansinnesdåd😔 jag blir rädd när sådant här sker, jag vill inte leva i värld som denna och ännu mindre se mina och dina barn barnbarn och barnbarnsbarn växa upp så här....
Jag hoppas verkligen och det snarast att man kommer till en lösning med detta enorma otäcka problem!

Vila i frid🌟

Jonas har jobbat natt och killarna åkte till kompisar efter frukosten, jag packade det sista för killarnas övernattning hos mormor och morfar sen tog jag och Bamse en jogging/PW på ca 3 km. Kändes skönt att rensa tankarna en stund.
Nu ska jag kliva in i duschen och sedan bär det av till jobbet! Ha en fin lördag!

Ta hand om varandra❤️
En trött kille!

Man borde...

Ibland tryter motivationen, orken finns inte. Man vet vad man "borde" göra men man tar sig inte för...
Man hamnar i ett snabbt snurrande hjul och tar sig inte ur trots man borde...man fortsätter med dåliga val men man vet vad som är rätt...

Jag måste ta mig ur det här och känna att jag gör det jag kan igen för att må bra känna mig stark igen!
Det är inte så jag mår dåligt... Men min kropp mår inte bra just nu pga mina dåliga val... Jag har varit där och jag vet att jag kan komma dit igen och jag ska dit igen!
Nu kör jag!!💪👊🏻

Några bilder från gårdagens morgonpromenad med min underbara man och den knäppaste mysigaste Bamse❤️
Väringen i dimma. Vackert!
Vattnet är spegelblankt!
en som tar ett morgondopp.