Vardag

Ja då är det höst och vardag igen. Sommaren har tagit slut och den tråkiga hösten har kommit.... Jag tycker inte om hösten. Det som alla pratar om med varma mysiga tröjor och tända ljus och krypa upp i soffan under en filt och kolla film och mysa de är inte något som jag längtar efter.....

Jag njuter när det är ljust och man kan grilla sitta på altanen med underbara vänner och kolla film där. Varma ljumma sommarkvällar bad och åka båt! Men vi är alla olika och det är tur:)

Jag undrar vart tiden tar vägen... På fredag fyller Jonathan 8 år!!! Vi har förberett för hans discokalas på fredag kväll. Dricka, chips, godis mm har inhandlats. Presenter till födelsedagsbarnet. Sen har jag och pojkarna bakat! Jonathan har rullat chokladbollar, han gjorde två omgångar eftersom han sa att Sara och Rickard tycker jättemycket om det! ;)
Det blev bullar, kladdkaksmuffins, en mjuk kaka med blåbär och en mjuk pepparkaka!
Killarna tyckte det va gott att slicka skålarna!!

Har kommit igång och tränat igen efter semestern:) känns bra! Men det ger träningsvärk. Jonas har märkt av skillnad på sina kläder han tappar nästan byxorna, skärpet måste det göras nya hål! Men han har aldrig vägt så mycket som han gör idag! :)

Har funderat på en sak... Varför skaffar vissa människor barn?!
Vi försöker alltid hålla våra barn hela och rena. Engagerar oss i våra barn är intresserade av vad som händer i deras liv. Stöttar dom i med och motgång!
Ser alldeles för många som inte bryr sig om varken det ena eller andra... Det gör mig så ledsen!!

Ibland kan ett leende en fråga eller bara ett hej! Göra så mycket! Tänk på det...

//Cissi

Rocas Rojas!

Nu var det jättelänge sedan jag skrev något....
Det har hänt massor i mitt liv sen sist men jag ska inte vara långrandig och blogga ikapp:)
Det bästa var iallafall våran resa utomlands!

Jonas ansökte genom sitt jobb en av anläggningarna som sociala fonden äger.
Det gjorde han i slutet av förra året har jag för mig. I början på detta året fick vi besked att vi fått det vi ansökte om:)
Så den 5 september tidigt på morgonen åkte vi mot Arlanda. Våran vän Rickard ställde upp och körde oss, TACK!
Jag, Jonas, Jonathan, Alexander mamma och pappa satt förväntansfulla på flygplatsen ingen av oss hade ju tidigare varit på Rocas RojasGran Canaria. Pappa hade varit på GC tidigare men inte på det sättet som nu.
Eftersom sociala fonden "bara" håller med boende så fick vi sköta resten själva :D
Mamma och Jonas bokade flygresorna. Dit åkte vi Arlanda-Gardemoen Gardemoen-Las Palmas hem Las Palmas-Arlanda.
Vi gjorde lite efterforskningar med dom som varit där innan:)

Men dagen var här och vi satt som sagt på Arlanda och väntade, jag tycker det är riktigt roligt att sitta och bara kolla på folk:) och det fanns det tid till. Pojkarna var så duktiga med all denna väntan!
Vi kom på planet och lyfte mot Norge, resan gick bra. Säger bara det vilket landskap Norge har!! Såg det från luften och det är så vackert.
Precis innan vi skulle landa i Norge så säger Alexander som sitter på vänster sida om Jonathan. Jag ser ditt rör Jonathan! Äh de gör du ju inte säger Jonathan. Nej du skojar säger vi andra. Nej jag ser det! Det är blått säger Alexander och tittar i Jonathans öra. Jonas som sitter längst in mot fönstret på samma sida kollar och mycket riktigt så är det ett blått rör som skymtar!
Kvällen innan sa Jonathan att han hade ont i sitt vänstra öra men det var inget mer med det, men då fanns det en förklaring till det onda. Jag kunde peta ut det när vi kommit in på flygplatsen:)

Det var byte av plan på Gardemoen och när jag gick genom säkerthetskontrollen pep det. Jag fick ta av mig skorna och fick en bild av Stig-Helmer i sällskapsresan! Haha:D
Jag va grön och vi kom igenom allihopa!
Det var lite väntan och vi tyckte det var en rörig flygplats med dåligt/konstigt skyltat. Men det va fräsch:)
Väl i luften igen och 6 timmar flygresa! Det gick bra men det var segt och dom hade inte mycket till att äta på planet. Men vi överlevde.
Återigen skötte sig pojkarna så bra! Så stolt över dom:)

Vi kom ner till ett varmt skönt Gran Canaria. En stunds bussresa sen var vi framme vid stället!
Framsidan av våran bungalow.
Baksidan.
Utsikt mot poolen.
Här är en viadukt, som man kan gå genom hela vägen ner till stranden, Så smidigt att slippa gå över vägen:)
Såhär ser det ut i bungalown:)

Vi badade mycket både i havet och i poolen. Vissa dagar var det väldigt höga vågor!

Så härligt att leka i sanden:) Killarna kan simma utan "muskler" men det var riktigt bra att ha när det vågade som mest!

Vi träffade en familj från Kristinehamn, som vi umgick med. Linn, Fredrik, Linneá och Wilmer:) så härliga människor. Så glada att vi träffades. Barnen lekte ihop och hade jättekul.

Mamma, jag Jonas och pojkarna var till Palmitos Park en dag:) vi åkte buss dit. Det är en upplevelse i sig att åka buss på GC;)
Det är en park som ligger som i en ravin, jättevarmt va det! Vi såg massor av fåglar, härliga delfiner, fina fjärliar och många andra djur. Men det vi alla tyckte va bäst var delfinerna!

Det fanns ett hus med orkideer:)

Visst är utsikten härlig:)

Showen var häftig och vi förundrades gång på gång hur kloka djur delfiner är.

Dom här odjuren hittade jag och tog med mig hem<3

Den här ödlan satt på ryggstödet på en bänk. Dom fanns överallt på GC!

Frukost på terassen efter ett morgondopp i poolen:)

När vi var på GC fyllde mamma år! Det var en stor del i det hela att vi åkte:)
Vi åt paella på en restaurang som heter Nito´s
Mix paella:) mycket gott och MYCKET mat!

Fotosession::)

Gott med glass i värmen:)

Vi hade en fin strandpromenad som vi gick nästan varje kväll.
Barnen tyckte det var mycket roligare att gå på allt utom vägen;)

Krabbor fanns det att titta på på alla stenar, vissa stora andra små med dom va facinerande.

Vi hade en så skön semester med sol varenda dag, god mat, trevligt sällskap och kunde ladda batterierna:)

Nu när jag skrivit detta inlägg och sett bilderna längtar jag tillbaka så mycket! :)