Borta bra men hemma bäst😊

Borta bra men hemma bäst😊 ja så är det ialla fall för min del.
Hemresan gick bra men jag tycker det känns så långt hem varje gång😊
Vi började med att checka in bagaget på hotellet på morgonen, vi fick våra bordingkort och var klara för hemresa!
Intog den sista frukosten på hotellet för denna gång.

Vårat rum och balkong.
Bussen hämtade upp oss och vi åkte till Palma.
En mkt rörig flygplats men vi kom rätt och fick oss lite mat innan flyget lyfte.
På vägen hem var det bra sikt och vi flög över Frankrike och såg snötäckta berg😊

Häftigt!
Efter den bästa landningen var vi på svensk mark.
Här gick det fortare och få bagaget, buss till Benstocken sen rullade vi hem. Mamma och pappa bjöd på god mat och där satt vi och pratade en bra stund innan vi åkte hem och la oss i soffan och umgicks med killarna😊
Tror dom saknat oss lite iaf☺️
Nästa gång vi åker till Mallorca ska dom med!

Idag är det tisdag, vi tog solen med oss hem så idag gör jag inte många slängar☀️☀️☀️☀️

Jag ska snart slänga in lite tvätt som jag mitt pucko hängde ut igår.... De är gult av pollen!!!

Mallorca dag 7

Sista dagen för denna gång!
Inget regn som vädersajterna lovat, vi är så tacksamma för det☀️☀️
Som jag skrev igår så hade vi bestämt oss för en cykeltur då våra bakdelar vilat lite😂😂
Vilket ställe vi har sett idag!  här vill vi bo och bli gamla tillsammans❤️ 4 km från Cala Bona ligger våran pärla utomlands!

Det hänger hänglås på staketet med många namn och datum på❤️❤️ vackert!

Vore ju något😄
vi var förbi mäklarhuset och kikade, fanns mkt fint och mkt dyrt😁 men att drömma kostar inget!
jonas tog massage idag och jag gav fiskarna lite att jobba med och avslutade med fotmassage☺️

Sen åt vi lunch och la oss vid poolen och tog vara på dom sista soltimmarna☀️☀️ Jonas tyckte det ömmade på ryggen när vi kom upp på rummet och det förstår jag då han hade massageolja kvar efter massagen😂🙈
Vi packade iordning och gick bort till receptionen och hörde så allt var i sin ordning för att checka ut imorgon, allt klart! Så 6:45 ska vi lämna in våra väskor på hotellet, sen kommer en lastbil och hämtar dom och vi hämtar ut dom på Arlanda när vi landat😊👍
Våra vänner från Frövi hade praktiserat detta idag och det funkade kanon😄

Kvällsmaten intog vi på vårat favoritställe

Jag tog lasagne
Jonas en Xxl burgare
den var enorm😱😂
Vi tog även några Mojitos och efterätt!
Sen tackade vi den otroligt trevliga personalen för denna gång och hoppas vi ses nästa gång vi kommer hit😊
Tack och hej Cala Bona för denna gång!

Mallorca dag 6

Igår kväll bestämde vi oss för att åka till Alcudia och hälsa på våra grannar hemifrån😊
Jonas var in till receptionen och bad om en busstidtabell till Alcudia, en dålig combo tyckte receptionisten😉 det går en buss till Alcudia från Cala Bona under hela dagen och hem går det 2. Men vi gjorde det ändå😉 och vi gjorde en grov miss och klev av i Alcudia istället för Porto Alcudia... Så vi fick gå ca 3 km tillbaka🙈🙊 men vi hittade rätt och fick umgås med Frövifolk små och stora😊 en mysig dag!
Lite molnigt men va gjorde de😊
Vi valde och ta taxi hem till oss igen och det gick smidigt och vi fick se mkt av denna härliga ö😊☀️
Kvällsmat intog vi på
Där blir vi inte besvikna🌟🌟🌟
Ikväll blåste det endel och Jonas kollade vädret för imorgon vilket visade regn men det återstår och se. Vi har planer att ge oss iväg en sväng på cyklarna igen men vi får se😊
Nu blir det natti från oss!

Mallorca dag 5

Morgonen var lite molnig och soldisig, vi åt frukost och bestämde oss för att cykla till PortoCristo ligger ca 2 mil bort. Klokt eller ej så drog vi iväg😉
Vi hade fått tips om att det var cykelväg hela vägen fram och mkt riktigt så var det de. Vi stannade till vid flera olika fina ställen och kollade vilket vi inte kunde gjort med buss eller bil😁

Så vackert!
Väl framme i PortoCristo så cyklade vi en sväng och såg många fina hus med utsikt över havet.

Vi kom fram vid lunchtid och valde restaurang som vi i efterhand inte var så nöjda med men som jag sagt tidigare måste man stöta på det som inte är så bra för att uppskatta det goda😊
Utsikten var fin!

Beställde stor Cola och de blev det
Det jobbiga sen var att veta att vi hade samma väg tillbaka så kämpa på 2 mil😅😅

Väl hemma bytte vi om och la oss vid poolen en stund. Jag doppade mig och det var så kallt så det krampade i ryggen! Men det svalkade😉
Nu sitter jag på balkongen och njuter av solen som är uppe en stund till☀️☀️

Snart ska vi ta oss ner till hamnen i Cala bona och äta något gott hoppas vi!

Mallorca dag 4

Vaknade upp till ännu en vacker dag här i Cala Bona☀️🌴
Vi intog våran frukost och la oss sedan vid poolen
varmt och skönt☀️☀️ Jonas somnade gott i solstolen. Men idag fick jag honom att smörja sig så idag brände han sig inte😁
Vi låg vid poolen fram till lunch, då hyrde vi cyklar ända fram tills fredag så nu ska vi cykla som bara den😉 en av receptionisterna tipsade oss om vart vi kunde åka och vi har ju sett att Mallorca är en ö för cyklister😁
Vi åt lunch på en restaurang vid vattnet, maten okej utsikten var kanon😊

Efter lunch åkte vi till Cala Millor och kollade vart Jonas jobbarkompis med familj ska bo när dom ska hit.
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och hängde lite på balkongen innan det blev för varmt och sitta där☀️☀️☀️☀️

Vi tog cyklarna ner till hamnen i Cala Bona och åt paella på en restaurang
vid hamnen

Gott!
Kvällen avslutades på Smithy's

När vi sedan cyklade hem stannade vi till vid en supermarket, när Jonas var km och handlade kom en kille på vespa och parkerade en bit bort av hoppar en hund storlek större, husse pekar mot en gräsplätt och hunden springer och kissar😄
Jonas höll även på att få en fågel i framhjulet på väg hem😂😂
Nu ska vi snart försöka sova , så snart barnen på hotellet på andra sidan dämpat sig ngt🙉 ingen ordning på fläkten än så vi sover med balkongdörren öppen😄

Mallorca dag 3

En solig morgon här i Cala Bona
vi bestämde oss ändå för att åka till Cuevas del Drach utanför Porto Cristo. Efter tips från personalen tog vi bussen dit, smidigt tyckte vi.
Väl framme kände jag igen mig sedan jag var där med min familj för många år sedan.

På väg ner!
Väl där nere öppnar sig ett konstverk gjort av naturen förstärkt av människor med belysning.

Det hela avslutades med att tre båtar gled in på vattnet, i den första var det ett piano och stråkinstrument dom andra två kunde man åka en bit på vattnet efter "konserten" det var klassisk musik som spelades och det kändes så rätt i denna miljö.

När vi kom ut hade vi precis missat bussen nästa skulle gå om minst 30 min. Min älskade man som hatar vänta i solen frågade en taxichaufför vad han skulle ha för att köra oss tillbaka. Han fick ett pris och vi var hemma på hotellet innan bussen gått från grottorna. Vi fick ju se lite av ön oxå😊
Väl hemma var det lunch dax, idag hittade vi en bättre lunchrestaurang👍 sen strosade vi lite på shoppinggatan.

Jonas hittade ett ställe med massage och fick sig en rejäl omgång! Massören var näst intill svettig när dom var klara😂
På samma ställe hade dom fiskspa. Har alltid velat prova så nu tog vi chansen.

Skum känsla till en början men man eller jag vande mig, Jonas hade någon som sög sig fast hårt under foten😂😂🐠🐟
Fötterna blev åtminstone mjukare efteråt.
Sen tog vi oss en varsin glass
och satte oss i hamnen och njöt.

Det är supervackert här😊
Middag intog vi på

Mkt god mat och så trevlig personal😊
Nu ska vi försöka sova utan ac!! Vi får sova med balkongdörren öppen. Första natten satt en duva och kurrade där ute men natten som va gick bra.

Ha de bra!

Mallorca dag 2

Vaknade upp i ett lite mulet Cala Bona.
vi intog frukost sen bestämde vi oss för att hyra cykel på hotellet, superbra tanke när det är cykelavstånd till mycket här.
Det finns en gång/cykelväg från Cala Bona till Cala Millor, så vackert och mysigt. På ena sidan havet andra sidan restauranger och shopping.
Vi åt lunch på en uteservering i solen☀️

Med utsikt över havet😊 maten var sådär men man måste stöta på sämre maträtter för att uppskatta dom goda!
vi cyklade bort till stranden i Cala Millor och la oss där några timmar, skönt i solen! Mindre skönt i vattnet men nu har vi båda doppat oss😊

Jonas tröttnade efter en stund på all sand 😂😂 så vi cyklade hem och la oss vid poolen istället😄
Vi har fått så många bra tips av en vän som jobbat här nere och ett av tipsen var restaurangen Smithy's. Tyvärr valde vi mat på en annan restaurang på kvällen, portionerna var enorma!
min fisk och skaldjurstallrik!
jonas kött tallrik! Japp den är engelsk med ägg och korv😉 även något leveraktigt, Jonas som älskar lever....NOT!!
För att väga upp det som inte va så bra gick vi till Smithy's och tog en varsin drink och efterätt😋
😊
Jonas har även hunnit bränna sig🐷
Så idag har jag lovat att smörja honom innan han lägger sig i solen☀️☀️
Nu ska vi gå till Cala Bona och få en bit mat. Sen ska jag uppdatera er om våran utflykt idag😊

Mallorca dag 1

Igår bar det av på lite semester för mig och Jonas.
Vi åkte till Arlanda i fredags och bodde på Clarion hotel Arlanda AirPort. Vi har av erfarenhet lärt oss att det är ett vinnande koncept.
Vi relaxade lite i utomhuspoolen men det var kallt, en stund i bastun sen var vi redo för middag. Vi åt på våning 12 med utsikt över start och landningsbanan.

Lördag morgon startade vi med mkt god frukost.
Sen gick vi till terminal 5 och vidare till gate 7. Där satt vi och kollade på planet och alla runt omkring som jobbade, Jonas berättade vem som var vem och vad dom gjorde.
han som gjorde säkerhetskontrollen höll jag noga ögonen på😄
Sen blev det dax att borda, dom bad dom med raderna 1-13 kliva på först. Då surade vissa som stått i kön till😂
Alla kom vi ombord!
Vi satt långt bak bakom motorerna, det positiva är att man klarar sig ofta om planet kraschar. Nackdelen är att man hör knappt ngt pga ljudet. Och Jonas hade missat och packa ner hörlurar till oss😁
Vi flög med en Airbus 330-300. Helt fantastiskt att dessa maskiner kan lyfta!
Solen visade sig som alltid☀️
skönt med en kortare resa, det tog 3.25 Tim.

Väl framme på Mallorca var det lång väg att gå från gaten till väskbanden. Sen tog det drygt en timme innan vi fått våra väskor.
Sen drygt en timme i buss, men det var riktigt bra vägar här så det flöt på bra!
Vi bor i Cala Bona på sunwing resort.
Helt ok hotell!
Utanför finns en gång och cykelväg till hamnen och shopping och restauranggator. Mysigt!

Vi åt lunch på hotellet när vi anlänt.
Kollade läget på området och gick en sväng in till hamnen. Låg även en stund vid poolen innan vi efter tips från en vän letade oss ut för middag.
Cava.

Mojito.
Middag på Smithy's.👍
Jättegott och supertrevlig personal😊

En mkt bra första kväll😊☀️🌴

Tankar

Just nu ligger jag på altanen och bara är😊 så skönt med ensamma stunder utan att göra något! Tankar energi...

Jag har dockmassor jag skulle behöva göra men det kan vänta tills lite senare...

Har jobbat inatt och det flöt på riktigt bra, ska jobba inatt igen. Tycker det är skönt och jobba några nätter då och då.
Jag älskar verkligen mitt jobb, men man träffar på så många olika livsöden som berör en... Vi ska vara så tacksamma för det vi har här och nu!

Jonas jobbar en extra kväll, Alex är med kompisar och Jonte har fotbollsträning.

Va ner på gymet en stund idag, det är en skön uppladdning med positiv energi trots det inte alltid är superkul och träna. Men jag gör det för min och mina nära och käras skull😊
Nu ska jag tända grillen, idag är det perfekt dag för att grilla!

Ha de gott och ta vara på det ni har här och nu❤️

Vår!

1 maj! Va fort tiden går, nu är det vår och ljusare och förhoppningsvis varmare dagar kommer!

Igår jobbade jag dag och Jonas jobbade natt så jag och pojkarna åt Valborgsmiddag hos mamma och pappa. Killarna åkte ner till brasan med sina kompisar, jag och mamma gick ner till brasan lagom när dom tände den. För en gångs skull var det uppehåll och inte isande kallt!
Idag jobbade jag kväll så äntligen en sovmorgon denna vecka😄 Det var välbehövligt!

Träningen går det bra med jag håller i än så länge och vissa dagar har jag mer träningsvärk än andra😊 promenader med Bamse blir det oxå! Men längtar efter lite mera värme på promenaderna...

Idag är det 13 dagar kvar till Jonas och jag åker till Mallorca en vecka☀️ ska bli riktigt skönt! Det är första gången jag är borta så länge i sträck från killarna. Men ibland behöver man få en lite paus och det är så viktigt och vårda en relation oxå! Vi har kollat på en spahelg här i Sverige men det är nästintill samma pengar.

Killarna kämpar på med skolan snart är det låååångledigt😊 tycker båda kämpar på bra! Det är inte lätt att vara barn idag med många krav... Jag och Jonas har inga orimliga krav på våra barn men dom ska göra sitt bästa och det är det viktiga. Men kan många gånger tycka att andra har större krav på andra barn och även sina. Speciellt när det kommer till uppfostran och konsekvenser av barnens handlande eller uteblivna konsekvenser... Hade en diskussion på jobbet med några kollegor både ikväll och igår och det känns ändå som vi har en bra balans och ett bra tänk när man lyssnar på andra...
Jaja hur man än gör har man rumpan bak!

Nu har jag kollat på Mästarnas mästare och ska krypa ner och sova ett par timmar. Ny vecka nya tag imorgon😊