Mexico Cozumel

Idag vaknade vi kl 6 och gick ner till lobbyn, där fanns det i den angränsande baren lite juice, kaffe och typ bagels och bullar. Kl 7 ca kom det en kille och hämtade oss. Vi visste att vi skulle till Cozumel men inte mer. Vi åkte bil och han körde så vi trodde Toyotan skulle rasa men vi kom fram till vad som visade sig varaPlaya del Carmen.
Han följde oss till färjan gav oss en liten karta så vi skulle hitta tillbaka när vi kom hem, så han lämnade oss med instruktioner om vart vi skulle gå när vi kom till hamnen i Cozumel.
Väl framme mötte en eller två män upp oss, tog oss med till deras dykbutik, där fick Jonas och Niklas fylla i ett formulär prova ut utrustning sen gick vi till en annan brygga vid hamnen där väntade en båt med besättning och utrustning. Kaptenen styrde ut på havet och stannade vid revet, där släppte han i dykarna i olika grupper med guider såklart.




Sen hoppade jag och pojkarna i men det gick mycket vågor så det blev ingen avslappnad snorkling för våran del. Vi lapade sol och besättningen busade med pojkarna. 
Efter ca 40 min kom dykarna upp och flera hade sett haj!! Så jag fick inte ner killarna i vattnet för snorkling igen😊
Alexanders kommentar till att hajarna och rockorna är mer rädda för dig än du är för dom, men du vet ju inte hur rädd jag är! 




Jag spammar lite undervattensbilder.
Va fantastiskt det måste vara att få se dessa djur i sin rätta miljö!
Som sagt var jag såg ju inte dom med egna ögon...








Det svarta under "stenen" är en amhaj!
här är hajen och en ål!







Guiden.
Vi åt gott på båten även killarna åt med god aptit. Andre kapten hade gjort en guccamole och ropade på killarna när han var klar att dom skulle komma bak på båten och kolla hans båtar... Han la i dom urgröpta avocadoskalen och dom guppade iväg😊







Man kan ha det sämre konstaterande vi😊☀️😎 
Jonas och Niklas har bytt färg till lite röd. Men idag va det här det häftigaste dom gjort hittills😉

Vi åkte katamaran från Playa del Carmen till Cozumel och tillbaka det tog ca 45 min vardera vägen. 
Sen gick vi själva tillbaka från hamnen till Dive Mikes och vi hittade😄 samma kille som körde dit oss tog oss hem. Han rekommenderade Tulum så det blir det någon dag.

Nu har vi precis ätit och nu blir det sova, vi är alla trötta efter en hel dag på havet. Vi känner alla att det gungar fortfarande.

/C

Kommentarer
Postat av: Anonym

På stranden några hundra meter till höger om tulums tempel bodde jag i en liten bungalow i en vecka i väntan på att jag skulle bli av med min förkylning. Underbar vit strand med grön/blått hav. Mmmmmm

2015-11-29 @ 08:42:25
Postat av: Anonym

Johanna från jobbet var det som skrev förresten 😀

2015-11-29 @ 08:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0