Semester!!!!

Så skönt med semester! Nu har första veckan gått och den har varit så bra! I måndags åkte vi med våra bästa vänner och deras barn. Svägerska, svåger och brorson till Åland med Birka. Vi hade så fint väder och alla hade det bra.
Vi åkte buss dit och hem, skönt och slippa köra och leta parkering men buss är riktigt tråkigt!

Vi kom hem tisdag kväll, bara och packa om och ladda för Göteborg! Vi tog tåg härifrån Frövi. Det däremot va riktigt behagligt😊
Vi kom ner till Göteborg lagom till inckeckningen. Lämnade väskorna på rummen och gick ner till hamnen där åt vi och alla tyckte det smakade bra. Sen gick vi en sväng och Niklas fick vara hjälpreda åt en gycklare😂
Väl på hotellet igen åkte vi upp till relaxen det var väldigt mycket folk där, jag satte mig i bastun det var riktigt varmt. Filippa gjorde mig sällskap en kort stund men hon tyckte det var för varmt.

Torsdag blev det heldag på Liseberg. Så kul😊 vi gick ut hårt! Helix två gånger😉
Även här hade vi tur med vädret☀️ men det mesta är ju under tak så man står skyddat i väntan på att få åka.
Jag gillar Liseberg! Vi hade expresspass till några attraktioner och medans Tessan och Niklas åkte med dom stora barnen såg vi efter dom små och kollade på folk! Det är ju något jag tycker är så kul att sitta ner och se på alla som går förbi. Vi hittade en parkbänk med en gräsplätt och ett litet berg bakom så Jonte, Alex och dom små roade sig och vi kollade på folk😊
När dom andra var klara så kände vi oss alla färdiga. Vi tog taxi tillbaka till hotellet och gjorde oss klara för middag!
Till Jonte och Alex stora förtjusning fick vi två bord på våran favorit restaurang Bryggeriet!
Vi åt gott och sen promenerade vi tillbaka till hotellet. Ni kan tro att vi sov gott den natten😊
Fredag bar det av hemåt igen. Borta bra men hemma bäst och det stämmer så bra😊 tack för en toppen vecka❤️

Lördag gjorde vi inte så mkt tvättade och städade lite. När jah skulle klippa gräsmattan kom världens regnskur så jag slapp det då😉

Idag har Jonas och Alex varit och dykt! Äntligen fick Alex sitt dykcertifikat 24/7. Som han har kämpat och jobbat för att få det. Han är så lycklig. Igår när han skulle sova så var han så uppe i varv för att han äntligen skulle få dyka idag😊 han är så grym våran kille!
Jonte har varit med kompisar, jag har gått en långpromenad med Bamse och lagat mat. Jonas ska jobba måndag och tisdag denna vecka så jag fick se till så det finns matlådor😊
Nu sover Jonas och Alex gott. Jonte sover hos en kompis och jag ska oxå slå igen mina ögon ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0