Sista natten...

Idag och igår har vädret varit lite mulet och igår morse regnade det. Så igår var vi kvar på våran strand Pattaya och solade och badade för solen kikade fram mellan molnen emellanåt😊☀️ Vi har hittat ett mysigt cafe som ligger gömt inne bland grönska. Där serverade dom goda smörgåsar och lättare lunch samt fruktshakes. En perfekt semesterdag bara slappa och njuta av att vara ledig😊 På kvällen gick vi till en restaurang som låg uppe i växtligheten, Jack's jungle. En mysig restaurang med många flygande skalbaggar😁😳 när vi sedan la oss duggade det lite och långt bort såg man blixtar och hörde åskan.

Imorse när vi vaknade var det molningt och hade regnat under natten. Sara och Rickard hade ett önskemål om att gå till en annan strand, serendipity. Vi trodde att det skulle bli ok väder så vi bestämde att vi tar oss dit.
Jag, Jonas, Alex och Jonte tog taxi. Det är mopeder med en sidovagn (typ) Sara ocH Rickard gick. Vi möttes upp och gick den sista biten runt några stenar i vattnet, så kom vi fram till en riktig paradisstrand!☀️👍😄 rent, fint och så lugnt.
Det låg ett hotell där som var byggt som en super stor trädkoja. Men en så vacker utsikt över  det turkosa vattnet😊 så idag har vi alla njutit riktigt av denna ö. Tyvärr så är det sista dagen här idag, imorgon åker vi med färja till Koh Lanta. Men det kändes som en riktigt fin avslutning. Dom fyra killarna hoppade och gjorde olika hopp och volter från några höga stenar. Filmbevis kommer när vi kommit hem.  Maten idag var det bästa och dom godaste fruktdrinkarna fanns där👍 här om kvällen slog jag och Sara på stort och delade på en hummer😄😁 det var så gott, grillad med smak av vitlök och svartpeppar. Jag och Jonas tog bbq en kväll valde fisk och fick välja en varsin från ett fiskbord, den grillade dom hel med fenor och fjäll. Dom skar ett rutmönster sen va det bara och äta😁 får se vad det blir ikväll. Jonas och Rickard har sett vattentäta väskor som dom är riktigt sugna på. Får se om det blir en sådan ikväll, vore skönt och ha på resterande resa.
Klockan är 17.45 jag och Jonas sitter och kollar när killarna leker i poolen med flera andra barn från olika nationaliteter. Härligt när leken går före språket!
Sara och Rickard ligger nere på stranden och suger in det sista av dagsljuset för snart sjunker mörkret över ön.
Snart ska vi göra oss klara för sista middagen😊