......

Det tar ett tag mellan inläggen, men det är ju så att det händer ganska mycket i familjens liv!
Men nu fick jag tummen ur och satte mig här:) fotboll, möten, kommande projekt och nya jobb, sommarlov mm.

Om någon undrar hur det gick sist att komma iväg och handla presenter till Maximus så gick det bra. Jonathan var senare än jag så det blev riktigt bra;) Vi köpte en fotboll och en tröja till Maxmus, tror han blev nöjd.
Vi åkte till Fellingsbro och kalasade, jag gungade Maximus det va ingen annan som gungade lika bra som jag;) Vi åt pizza och passade på att mysa med Texas. Pratade massor med Marie och Andreas så glad att ha er som vänner:) och är riktigt glad att barnen leker och fungerar ihop det är ju inga garantier!

På lördagen jobbade jag kväll och Jonas va i Felingsbro igen, denna gång i ishallen tillsammans med Micke. Andreas mådde tyvärr inte så bra:( så Jonas och Micke höll igång till dansbandet Scotts:) på natten ringde det och det va bara för mig att packa in mig i bilen och köra och hämta Jonas.... men det gick bra för barnen sov hos mamma och pappa så jag fick sovmorgon:)

Sen har Sara och Rickard hunnit åka och komma hem från Italien! Så Bamse och Clash har bott hos oss:) det har gått så bra. Natten mellan fredag och lördag eller vid 4-tiden så påkallade Clash uppmärksamhet. Jag som inte är så van med hans nattbeteende tyckte han skulle lägga sig igen men när han inte gett sig efter 10 min klev jag upp och släppte ut honom.... tur va väl de för killen hade ont i magen:( när det var klart så kom han in och somnade om igen:)
Det har ju varit riktig sommarvärme så hundarna har badat nästan varje dag, sen har det inte blivit så långa och många promenader. Men istället har som hoppat studsmatta, ja Bamse hoppar med Alexander och Jonathan. Clash spelar heller fotboll eller springer bredvid killarna när dom cyklar:) Har gått jättebra med Shakira oxå men va hon har sovit i natt och idag;) det tar på krafterna att vara barnvakt :P

Nu lider det mot skolavslutning och jag tycker de här året i skolan gått så fort! Till hösten är det dax för Alexander att börja förskoleklass! Mina bebisar har vuxit... dom har blivit stora killar:)
Alex har börjat på fotbollslekis och tycker det är så kul:) Jonathan spelar oxå på och tycker livet handlar om just fotboll! Tycker det är så kul att dom har något dom gillar så mycket!
Jonas har spelat sin första korpfotbollsmatch:) i Örebro igår. Dom mötte ett yngre lag med piggare ben, men dom spelade oavgjort 1-1 blev det! Så kul imorgon är det dax igen!!!

Har sen i lördags funderat endel.....
En av Jonas brandmanskollegor dog natten mellan fredag och lördag:(

Vila i frid Jimmy.

Livet är så skört. Kan ta slut så tvärt. För den som dör gör det inte ont efteråt....
Men för alla som är kvar, föräldrar, syskon, vänner och kollegor. Så många frågor som behöver svar, så många tårar som torkas.
En förälder ska inte begrava sitt barn, det är fel!
Man säger att tiden läker alla sår och det är ju sant i och för sig. Men smärtan och saknaden finns alltid kvar men man lär sig leva med den....

Ta vara på er och bry er om varandra man vet inte vad som händer<3

/Cissi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0