Lördag:)

Då va det lördag:) skönt med ledig helg!!! Tyvärr jobbar Jonas 6-18 så det blir inga utflykter tillsammans.

I torsdags var det ännu en tidig morgon. Jonas har ju jobbat natt så han kom hem vid 6 och la sig när vi gjorde oss klara för ännu en dag:) dagen flöt på bra tills jag skulle åka med matlådor, när det sista skulle levereras började det lysa en röd lampa i bilen och det stod MOTORFEL med röda bokstäver!! Jag hörde Futtes ord ringa i mina öron, när en röd lampa lyser Stanna! och stäng av bilen!!! Så jag gjorde det... självklar var det den sista lådan som är längst att leverera för brukaren bor långt upp i skogen.... och då är mottagningen på tele självklart si sådär! jag ringde iaf till jobbet, dom förstod vad som hänt och vart jag stod trots det klippte! Så efter 20 min kom Helené och plockade upp mig, vi levererade matlådan och ringde bärgare. Sen väntade vi och väntade en timme väntade vi på bärgaren som kom och tog med sig bilen. han sa att det va bra att jag inte körde mer när det lös :) DUKTIGA JAG!!! :) Tack Futte något har du lärt mig:P
Så ja det blev övertid, skulle slutat 13.30 meen 15 kom jag från jobbet. Hem och snabbt in på Ica och handlade, sen hem och plockade undan lite. Jonathan hade en kompis här som både han och Alexander lekte med. Sen kom Sara, Rickard, Bamse & Clash!

Clash!

Bamse!
Fullfart även på trebenta Clash! Han har brutit en klo så pulpan är helt blottad! Stackar´n
vi fikade med kladdkaka (det är grymt gott!) och pratade om hur vi haft det och hur dom haft det.
Dom åker till Thailand om cac 11 veckor, kan tro det ska bli skönt!
Jonas & Jonathan och kompisen åkte på fotbollsträningen, den sista uteträningen. Vi andra kröp upp i nya soffan, Rickard åkte på larm. När han kom tillbaka var det dax för dom att gå hem och äta pizza:) Jag och Alex lagade chili con carne och ris. Lagom när vi ätit maten var det hockey på tv Modo-aik. Så jag tog en promenad med Shakira. När jag kom hem låg Jonathan och sov i soffan, han som promt skulle med på promenad!

Igår jobbade jag med, så ännu en tidig morgon! men igår var jag inte ute och åkte någon jobbil, så nu har vi iaf två st:P igår var det jätteroligt och jobba härliga människor:) vi skrattade så tårarna sprutade, det är inte varje dag:)
Hem och hämta killarna, Jonathan sa att det va skoldisco på kvällen men han visste inte om han ville gå!
Men under em bestämde han sig för att gå med kompisarna. Så kvällen var lugn, det var tomt vi matbordet och i soffan:) Alexander njöt av att vara själv med mamma och pappa kändes det som:)
Vi åt fläskkarré och Jonas potatisgratäng, så gott. Sen hämtade jag discokungen som hade haft en kanonkväll. Mycket godis, chips och dricka hade han köpt! Både han och Alexander slocknade i soffan. Vilket jag oxå gjorde senare:) vaknade av att Jonas skickade ett sms med GODNATT! Så jag gjorde mig iordning och la mig i sängen... och Jonas som skulle upp tidigt imorse låg och spelade musik på Spotify! Lyssna på den här, kommer du ihåg den här?! DEN HÄR är bra! Gaaah:/ men jag somnade tydligen:P för vid 9 vaknade jag helt av mig själv:) Jonathan & Alexander sov till halv 10 sen låg dom på soffan en stund och kollade barnprogram.
En äggfrukost sen var vi klara för dagen! har tvättat två maskiner med tvätt, en med disk och bäddat rent och dammsugit:) känner mig nöjd, ska torka av golven oxå sen är det klart!

Ikväll kommer Micke och äter och kollar hockey, vi ska byta semesterbilder oxå :D
Nu ska jag ner och köpa en Harry Boy!!

Ha det bäst!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0