Sovmorgon

Snart helg igen :) men jag jobbar i helgen! Men jag jobbar med bra personer så helgen kommer gå fort:D
Ska bli kul att jobba med mammalediga Frida på söndag kväll:) Frida, Felix och Ronja va och hälsade på, på jobbet i förrgår fick snuffa bebis!! Åhh va gosiga dom är dom små liven. Söta Ronja tyckte det va kul att vara med på jobbet. Jobbar lördag, söndag det är inte vanligt... men allt är inte som vanligt nu när vi ska byta schema på måndag.
Jag måste säga att min rad blev riktigt bra :) jobbar några fler långa dagar, tycker jag ändå kan jobba till 16 när jag ändå är där! Får se om jag tycker det är lika bra när jag väl ska jobba ons-fre 7-16 :P men jag har igengäld 5 dagar ledigt i sträck en annan vecka :)

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon :) så skönt! Jonas hade två klasser på studiebesök på brandstationen så han gick upp och fixade barnen innan det bar av mot stationen, då hade han lämnat av Jonathan i skolan på vägen. Alexander hade ätit frukost och låg i soffan och kollade bolibompa när jag klev upp vid 9 tiden.
Jag frågade om han ätit, ja jag åt yoghurt. Men nu är jag mer hungrig och vill ha gröt svarade han :) så jag gjorde iordning två tallrikar med havregrynsgröt med kanel och äppelmos :)
Sen det vanliga... disk, tvätt och plock.

Tröttnade på det och ringde mamma. Tillsammans tog vi en promenad runt Hemdal så nu hittar mamma den vägen med :) tog med Bamse, Clash och Shakira. Idag drogs jag inte med lika mkt, tror jag blivit starkare :P
Tack mamma för sällskapet :) ja självklart tack till Alexander som kämpade på:)

Lite mat i magen, Jonas hämtade Jonathan. Sen blev det en färd till Prästtorpet, en skoaffär som ligger ute i skogen utanför Lindesberg. Vinterskor stog på listan.... hittade två par stövlar och två par kängor var åt killarna. Jonas hittade ett par Graninge kängor. Jag hittade ett par reiker stövlar, ett par Legero stövlar och ett par skor och ett par träskor:)




Mkt nöjd med dagens inköp ;)

Har några vänner som haft en jättetuff start på livet med lilla Texas. Läs Maries blogg. Ha en näsduk nära till hands för tårarna rinner...
Marie Tack! för du delar med dig av eran sorg,förtvivlan och glädje. Du skriver på ett så bra sätt, det känns som jag är med er i det som händer. *STOR KRAM* ni är ena riktiga kämpar!! Marie och Andreas ni är riktiga hjältar!




Nu ska jag lugna ner min man som kollar på hockey som antagligen kommer avslutas med straffar....

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0