Pannkakor....

...blev det... mycket gott om jag får säga det själv:)
Jag tycker om att laga mat, bara jag vet vad jag ska laga och allt finns hemma då är det inga problem. Sen tycker jag det är jätteroligt när man är fler som lagar mat tillsammans.
Sen har vi två barn ju... som äter mat och ibland JÄTTEmycket mat! Det roliga med dom är ofta tycker den ena om en rätt men inte den andra...sen lagar man något annat en annan dag och dår är det tvärtom! Jag svälter gör dom iaf inte, för dom har tur att ha en mormor och morfar och farmor och farfar som oxå lagar mat. Dom äter ofta bra när dom är borta.... får ni ingen mat hemma brukar morfar fråga dom och med glimten i ögat svarar dom jämt Nej! ;)

Micke va här en stund nu ikväll, han och pojkarna skrev önskelista:) Jonathan säger att han inte tror på tomten utan att det bara är en som klätt ut sig! Vem är det som klätt ut sig då? Frågar jag. Inte vet jag, vet du säger han. Nej! jag vet att tomten finns.... det är ingen som klär ut sig! Då blir han lite fundersam ;) skulle tro att han inte går på det i år... men då får han hålla tyst så Alexander får fortsätta tro något år till :) Men jag tror på tomten för han va hos oss förra julen :) jag hämtade honom själv med bil ;)

Alexander, Jonathan och Tomten !!

Ikväll var det full omgång i hockeyn, Micke skulle åka hem innan hockeyn började, han kom iväg i andra periodpausen ;)
Vi satt och pratade om stämningen på hockey och fotbollsmatcher.... det är skrämmande hur vuxna människor beter sig!!
Alla är vi emot mobbing och trakaserier i vanliga vardagen....men vissa så fort dom kommer ihop med fler så ska det skrikas hator och rasistiska ord!! Jag blir så arg.... för vi tar med våra barn som vi jobbar stenhårt med att vara en bra kompis.... vad ger det här för signaler??? Vuxna människor som mobbar och trakasserar!!!
Varför inte heja på "sitt" lag med positiva hejjarop? Positiva saker! Jag blir så trött.....
Laget spelar väl inte bättre för några skriker hata andra laget?? 
Ne nu blir jag så upprörd så jag måste lägga av med min egna lilla debatt här :)

Glada är vi här i huset för båda lagen vi hejar på här tog hem 3 poäng vardera :) Heja heja!!!

Jonas har åkt och jobbat, så nu får jag frysa i min ensamhet i natt, vilken skillnad det är på temperarturen i rummet när han är borta. Jag har gift mig med ett element ;)
Får lägga Shakira under täcket så vi kan värma varandra.... fast hon tycker det blir för varmt och lägger sig på golvet!
Nu ska jag gå och göra mig opopulär hos Shakira... ska göra rent hennes öron:/ det tycker hon inte om men hon tycker det är skönt efteråt och hon ligger stilla hela tiden. Sen får jag fjäska lite, erbjuda henne Jonas sida i sängen så är vi kompisar igen :)

Sov gott alla ni där ute!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0