Snor snor och åter snor!

Herr Storm har kommit på besök skönt att sitta inne:)
Men det tråkiga i det hela är att hela huvudet är fullt med snor.... ja tur att det är fullt med ngt iaf;)
Och rösten är inte helt ok... skönt för resten av min fam kanske:P
Jonas har nu varit sjuk en vecka idag och det är kanske lite bättre med inte mkt:/ när ska det ge med sig. Känner ju de för min egen del ska jag oxå behöva vara sjuk så länge??? De hinns inte med nu!!!

Alex insjuknade i söndags i feber och hosta och självklart snor som rinner..
Han är piggare idag men det har varit bättre vissa stunder på dygnen så jag tar inte ut ngt i förskott. Han har haft hög feber och TVÄRVÄGRAR ta alvedon:/ Men tur att det finns suppar! Så han har kunnat sova på nätterna.
I morse va han så pass pigg att vi gick på tandläkarbesöket som var inplanerat! Killen har så fina rena tänder och satt själv i stolen:)Så duktig kille vi har :D Han fick välja en tandborste och valde en GUL för er som inte vet är hans favoritfärg Gul:) sen valde han en liten ödla.
Nu är han piggare för han och storebror tjafsar hur dom ska leka....

Jonathan hade huvudvärk i tisdags när jag hämtade honom fån skolan. På kvällen kändes han varm och på onsdag morgon var han varm! Och frusen. Han och jag hade soffmys hela fm vi åt glass och kollade Mästarnas Mästare. Efter maten började han må illa och kräktes:( sen sov han några timmar. Och på kvällen mådde han illa igen när han lagt sig! Så han kräktes igen och pga av det så va Jonas i sin tur på väg att kräkas så han slog i sin tå i en pall så den gick sönder ev bruten det kom iaf blod. Så en son med hög feber sov, den sonen med feber och som kräks i duschen och mannen i soffan med en skadad tå!
Så det va bara att tvätta rent en i taget! Jonathan är mkt piggare idag med får en feberfri dag och nu håller vi tummarna hårt så det inte kommer tillbaka....
Han leker ju då med lillebror och även han tjafsar...
ska nog hitta på något med dom så dom får annat att tänka på....men det tar emot när jag inte mår bra sj:(

Har tänkt mkt på det här med vänskap och hur människor är....
Jag har helt klart för mig vilka som är mina riktiga vänner! Dom har inga krav på uppmärksamhet och uppriktiga och ärliga. Dom ger och dom tar! Och jag hoppas att dom upplever mig på samma sätt.
Mina äkta vänner ni vet vilka ni är....


Man kommer till olika stadier i livet... Man tycker och tänker olika men man kan ändå hålla ihop om man har förståelse för den andras behov och intressen. Man kan inte alltid vara i fokus och höras mest synas mest och verkar vara intressantast det fungerar kanske ett tag men folk ser igenom fasaden att det inte är äkta.
Vill man ha en äkta vänskap måste man vara öppen och ärlig!
Ärlighet vara längst:)


Kan erkänna att jag känt mig sårad...men jag borde ju ha förstått...
Men nu kan jag berätta att jag är så nöjd med livet just nu. Är så tacksam för min familj, släkt och vänner:)

<3

 Vi är galna men vi trivs så! :)

//Cissi

Kommentarer
Postat av: Lill

Pözz!

2011-04-07 @ 12:33:55
URL: http://mysight.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tack så mkt det behövs! Pözz tebax:)

2011-04-08 @ 11:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0