Kräk!

Oj vilken natt:/ När jag kom hem efter jobbet igår kväll sov gullungarna så gott inga problem sa Jonas med läggning eller något annat! Åh va skönt, gjorde mig iordning och kollade in hos Jonathan, han sov så gott:)
Öppnade dörren till Alexander...hm de luktade så konstigt:( gick fram till sängen och hela sängen nerspydd!!!:S
Va bara till och väcka killen och Jonas duschade av honom medans jag satte igång och sanera sängen!
Han duschade ganska länge och vid 23-tiden satte vi oss och kollade på film han och jag, två gånger kräktes han innan han va trött och ville lägga sig, då va väl klockan närmare 24.... bäddade iordning och han la sig med en burk bredvid sängen... jag klev ner i tvättstugan och plockade in. Hör då från trappen MAMMA!!! springer upp och där står Jonathan, jag måste kräkas!! In på toa han hinner fram till duschen och kräks, så innan han kunde duscha fick jag sanera duschen... Medans han duschade sanerade jag resten av badrummet med Klorin och sprit!! Bäddade iordning hans säng och såklart kräktes han ner täcket när han precis skulle lägga sig! Mamman håller god min och bäddar rent samtidigt som jag försöker vara ett stöd för min lilla sjukling! Nu äntligen lägger han sig, även han får en burk bredvid sängen om det kommer mer.... Mamma kan inte du sitta här tills jag somnar?? Jo, självklart hjärtat gör jag de! Mammans ögon är jättetrötta kroppen lika så...känner hur Jonathan slappnar av medans jag kliar honom på ryggen. Kollar på klockan när jag kommer ut, halv 2. Ner en sväng till i tvättstugan och hänger, stoppar in i tumlaren och laddar en maskin till. Sen kryper jag helt utslagen ner i sängen... Resten av natten är lugn och imorse vaknade pojkarna pigga och glada:)

Det blir inte alltid som man tänkt sig... men allt finns kvar! Tänker på dig vännen:)

Nu blir det och städa inför helgen:) Långledig nu!!

/C


Kommentarer
Postat av: Malin

usch för kräksjuka!



Hoppas att ni är bättre!!!



kram

2010-04-11 @ 01:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0