Helg

Mätt i magen och det är lugnt på jobbet, än så länge...

Sen sist jag skrev har jag gosat med Elva:) vilken underbar känsla det är att få hålla i ett litet liv och se på dom när dom utforskar denna värld. Sen att dom luktar såååå gott är bara ett stort plus.

Köket är på gång, alla handtag uppsatta, mattan på plats, alla vitvaror på plats. Nu ska vi bege oss inåt stan nån dag när vi är lediga och välja tapet (tur att vi har samma smak) sen ska elektrikern komma och få upp mera spotlights över köksbänken, det är mörkt Micke:)

Vi har bytt våran projektor mot Bobbys tv och köpt en hörn tv-bänk blev riktigt bra. Va in på IKEA och handlade förra helgen och nu har vi en djungel i vardagsrummet, hittade så många fina blommor:) nya fönsterlampor och bordslampor blev det med!

Terrängserien har äntligen dragit igång:) Jonathan har sprungit med Jonas och det har gått riktigt bra, han är så laddad innan och ska vinna över mig och Alexander. Alex springer oxå fort bara han vill, men försök  få en trotsig treåring och göra som du säger :/
I torsdags va Jonas, jag och pojkarna hos Petra,Anders och Elva och byggde trapp till altanen, hjälpte Anders och klippa gräset med deras nya gräsklippare. Vi tog en avstickare och sprang terrängserien och när vi kom tillbaka bjöd dom på mat:) Tack det va sååå gott!

I år blev det inget vårrus för mig:( känner av pollen för mkt och det slår stopp i luftrören om jag anstränger mig för mkt:( men som det ser ut håller vi på och få ihop ett lag till blodomloppet den 20 augusti i Örebro:) Nya krafter nya tag. Måste komma igång och träna snart om jag ska hinna med hurtbullarna som ev ska med:)

I går va Jonas, Jonathan, Alexander, Lillebror och Futte och åt på Kinamuren, jag min stackare jobbade kväll:(
Idag skiner solen än så länge och grabbarna har varit iväg till Fellingsbro óch kollat på rallycross det tyckte dom va så roligt. Tyvärr skulle funktionärerna ha lunch så då åkte dom vidare till Örebro och in på bolaget en sväng. Vi ska på 50 årsfest i kväll och ev tar vi en avstickare till en 30-årsfest beroende på hur länge jag ska vara vaken:)
Min jobbarkompis Malin va sååå gullig och ville byta tur med mig idag:D:D så jag jobbar 7-16.30 idag och delat imorgon. Tack Malin du är bäst!!!! Så skönt att slippa jobba dubbeldelat! Det är ingen annan som behöver göra det heller om nån tror det för vi är en kort i helgen.

Ikväll ska barnen ha myskväll med mormor, morfar och morbror:) Dom ska nog kolla när Malena sjunger;) Sen är min bror så söt och stannar kvar tills vi kommer hem, han va inte omöjlig att bjuda på filmkväll tyvärr ensam (han har ju Kira;)

Nu är det dax för mig att gå och jobba en stund.

Ha det!

/C

Kommentarer
Postat av: hälften

det va på tiden

2009-05-16 @ 14:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0