Semester:)

Va skönt det är med semester, tydligen har jag tagit semester från bloggandet oxå....
Men idag passar jag på att redogöra för vad som hänt sedan sist:)

Om vi börjar med midsommar helgen.
Jonas jobbade em på midsommarafton, jag och barnen va hos mamma och pappa. Min moster ,mormor och morfar var oxå där jättekul:)
Vi åt gott och fick jordgubbar till efterrätt! Va upp med matlåda till Jonas på hans jobb.
På lördagen fixade vi mest här hemma.
Sen på söndagen kom Anna och Niklas från Riddarhyttan:) vi vuxna åkte ner till Göteborg. På vägen ner åt vi Mc Donalds, Anna är allergisk mot väldigt många födoämnen, speciellt frukter och grönsaker men Mc Chicken funkar bra! Det blev en miss i beställningen i Örebro och som kompensation fick vi 4 st Mc flurry med daim:) här va det bara för mig och Jonas och äta för det är nötter i daimen och det tål inte Anna, Niklas är laktosintolerant....
Vi kom ner till Göteborg och där tog personalen hand om bilen vi fick jättefina rum med utsikt mot Liseberg;)
Vi gjorde oss klara och gick bort till Ullevi, kom i bra tid för vi behövde inte köa.
Satt inte tillsammans men vad gjorde de vilken häftig upplevelse:) AC/DC vilka rockgubbar!!! Dom är ju helt otroliga.
Konserten höll på över 2 timmar och vilket drag:D
Efter konserten va vi hungriga och tog Mc igen eftersom Anna klarar det. Vi satt ute och åt och det rörde sig med folk hela tiden härligt att sitta och bara kolla på folk. Gick sen tillbaka till hotellet och satt och pratade länge.
Frukosten dagen efter såååå god! Älskar hotellfrukost;) Gick sedan en sväng på stan men tyvärr hade folk för mkt parfym på sig så Anna hade lite svårt med sin andning...
Vi gick tillbaka till hotellet och Jonas ringde så dom skulle köra fram bilen, mkt riktigt stod den där när vi kom tillbaka så det va bara att packa in och rulla hemåt.
Blev ett stopp i Skara på Jula och Mc...ganska trötta på Mc men det fungerade bra för Anna och det kändes som det viktigaste:)
Barnen hade haft det jättebra med kusin Emmy och farmor under tiden.

Vad mer har hänt? Vi har köpt båt, men tyvärr var det en skada på den så det va full med vatten! Vi har iaf hunnit åka en del och va härligt det är och bara packa fika och åka ut en fin dag. Pojkarna njuter för fullt:) ja Jonas och jag med!
Men nu ska den köpas tillbaka och vi ska se oss om efter en annan båt, för den här kräver mkt jobb! Eftersom fogskummet i den va alldeles genom surt!
En dag va vi ute med Anders, Petra och Elva i deras stuga, Jonas och Anders hade jour och fick såklart larm när dom höll på att lägga ut en boj. Anders har vattenskoter så båda åkte in på den, körde upp på stranden sen va det bara för dom att springa:) Det gjorde lite ont att springa barfota sa Jonas, speciellt på tillbaka vägen;) men vi vet att det fungerar iaf:)

Har nu haft semester i en vecka:) så härligt, tyvärr har sommaren tagit en paus....och det har regnat i några dagar, idag är det mulet. Får se vad vi hittar på, imorgon ska vi ev åka till Kolmården om det blir väder för det, får gärna vara lite mulet men inte regna.

I helgen har min bror och hans flickvän varit i Frövi och hälsat på:) pojkarna tycker så mkt om båda två.
Dom tjatade hål i huvudet på mig under fredagen, Jossan slutade 23 på fredagkväll och efter det åkte dom hit. Men det va lite svårt för pojkarna att förstå när dom skulle komma. Men på lördag cyklade jag, Jonathan och Alexander dit Jonas höll på med vårat pooldäck:)
Jag var tvungen att åka iväg och köpa matta att lägga under poolen och ett poolöverdrag, så Alexander och Jonathan va kvar hos morfar och Jossan, mamma och lillebror va och handlade. Va hem och hämtade pengar och bil, åkte sen tillbaka till pappa och mamma och fikade:) Pojkarna brydde sig inte om mig så mkt alls dom har hittat en ny kompis i Jossan:D så kul och se hur dom får kontakt med andra människor och skapar nya band:) det spelade inte dom någon roll om jag stannade el åkte;)
Hittade det jag skulle och det blev jättebra med poolen! Det som är kvar är en trappa, grind och staket:) Sen väntar vi på bättre väder så vi kan ha poolparty;)

I lördags va jag till Laila en stund på kvällen, det va tjejfest:) jättetrevligt! Alla hade ngt att äta med sig i form av frukt el snack. Sen skulle endel gå ut i Örebro men eftersom Jonas hade jour så va inte det ett alternativ för mig eftersom jag skulle behöva ta pojkarna på söndagmorgon om det blev ngt och det lockade inte:)

Igår va jag, Jonas, Alexander, Jonathan, Jossan, Plutten och Futte till Örebro och åt på La Pampa:) det va gott!
Värt att prova om man gillar kött;)
Plutten och Jossan åkte hemåt och vi rullade mot Frövi. Stannade till vid Ica Maxi och köpte godis, en kylväska Futte lärde pojkarna massa tok!!! Sen köpte han två vattengevär åt dom:) tidigare på dagen kom han med två radiostyrda båtar:) Tack Futte:)

Idag har vi inga planer, Jonathan är jätteglad här för han har fått ett kort från sin bästa kompis som varit en vecka på Öland! Men nu är dom hemma så vi får se om dom ska leka idag:)

Har semester 3 veckor till så nu håller jag tummarna för att solen pallrar sig fram igen:)

Ta hand om era nära och kära!

/C

Kommentarer
Postat av: Lill

Jösses kan du blogga?! ;-))

2009-07-06 @ 15:01:29
URL: http://blogg.mysight.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0