Helg

Helg och jag och pojkarna är lediga, Jonas jobbar. Så vi får roa oss själva:)


För er som undrar känner jag mig bättre i ryggen och höfterna. Så bra så jag och Emmy tränade i tisdags, det är så kul med boxning. Ingen träningsvärk dagen efter heller:)

Ska försöka träna imorgon om nån vill ta grabbarna grus en stund.


Den här veckan har gått fort...Har bara jobbat 2 dagar men det har nog varit tur de för pojkarna har varit så förkylda och hostat så det har varit bra för dom att vara hemma.

Jonas har haft fullt upp med brandkåren, två bränder på två dagar, en tog ett dygn för dom.
Den natten vill jag inte uppleva igen...Barnen va oroliga på förnatten hostade och hade det jobbigt. Tillslut när jag och barnen somnat om runt halv tre, vaknar igen av larmet:( kl va då 3.20 Jonas åkte iväg och lämnade sökaren kvar hemma...Efter en stund drog dom ett till larm, Total larm. Sen hade jag svårt att somna om! Man undrar hur allvarligt det orolig för Jonas så det inte händer ngt... Kl 5 ringer min mobil Jonas som säger att han inte kommer hem för hela byggvaruhuset brinner.... Somnar om till halv 9 då pojkarna vaknar och Jonas ringer igen.
På dagen va vi upp till brandmännen med nya torra kläder och då hade dom just ätit pizza. Hann precis se när det började brinna igen...
Jonas kom hem på em och åkte då nästan direkt upp till Linde och badade och arombastade:)
I torsdags när jag kom hem från jobbet diskuterade vi vad vi skulle hitta på, hann inte så långt innan larmet pep:( Total larm en villa som brann....
Jag och pojkarna tog en promenad, på vägen ringde Anders som va på väg hem från jobbet och undrade om det va hemma hos dom det brann... Vi hämtade bilen på stn och åkte dit och kollade, men det va det inte. Ett gammalt hus som röda korset har loppis i brann. Pojkarna och jag stog och kollade med andra människor och pojkarna tyckdet det va jättespännande att se dom jobba. Tyvärr klarade dom inte byggnaden...
Anni hade följt med Anders hem efter jobbet och blev ensam kvar hos Anders och Petra. Ringde och hörde om hon ville ha sällskap och de ville hon så vi köpte fika och åkte dit och va sociala:) fick jag göra ngt jag tycker är kul och Jonas nght han tycker om.
Pojkarna sa i bilen att dom tycker Anni är jättesöt och har pratat mkt om henne efteråt:) Gjorde gott intryck...men annat hade jag inte förväntat mig:)
VI pratade gamla minnen sen vi jobbade ihop..Gamla tanter som gick bärsärkagång på vårdboendet:) ja och mkt annat oxå. 

Igår jobbade Jonas dubbelt:( men jag och grabbarna hade det bra ändå:) med tacos!! Sen åt vi chips och dip när vi kollade Let´s dance:) Grabbarn somnade skapligt men när Jonas kom hem hostade Jonathan så han inte fick nån luft så vi kollade på Så ska det låta som jag spelat in:) Jonathan somnade och har varit lugn i natt. Han vaknade precis nu!
Alexander vaknade vid 7 och låg och gosade hos mig en stund innan han hittade tv-dosan...

Idag är det underbart väder får se vad denna dag har att erbjuda...

/ Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Celina

vet inte hur många gånger jag försökt skiva här, men det går inte. Men du kanske känner mig och vet att det finns vissa drag av envishet hos mig, så jag försöker om , och om igen!! Hoppas ni har det bra!

2009-02-28 @ 19:06:53
Postat av: Cissi

Idag funkade de:) alltid lika kul när man får nån kommentar:)

2009-02-28 @ 21:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0