Invigning...

Av altanen va de i lördags:) De blev lite mer fest än va som va tanken... Meeeen va kul de va:)
Jag jobbade lördag dag, Jonas och pojkarna åkte in och hämtade Micke i Örebro och passade på att handla oxå:) Eftersom vi har en storkille här hemma nu.... Han slutade med napp i fredags, efter lite diskussioner. Men han somnade och på natten vaknade han några gånger och frågade efter nappen... men de fick han givetvis inte. Lördag va dom in och kikade på Toys`r us på en trampbil va tanken, men han hittade en traptraktor med kärra som han ville ha. Dom köpte den inte då utan de fick vara en liten morot att sluta helt!

Åter till kvällen.... Micke och Jonas isolerade så gott de gick, och sen hade dom köpt element såklar:)
Per och Eva kom och Bobby och Karin. Även Futte kikade över även fast han inte tänkt men de va så trevligt.
Vi grillade OXFILÈ till de Cissis hemmagjorda klyftpotatis, Evas tzatsiki:P *mums* de va såååå gött:P Pojkarna åt med god aptit, tyvärr orkade inte Alexander så länge så vi la honom. Hämtade Emmy som va hemma en sånhär kväll:O va tänkt hon på???? Jonathan va glad när hon kom:D Jag fick sedan uppgiften att lägga honom, va inte de lättaste men en fest på altan. Men vi la oss i våran säng och kollade hockey:) Somnade nästan båda två. Men jag gick ut och festade lite mer:) Hade en trevlig kväll:P De gick åt 2 och en halv liter baccardi... Smirre ett antal, xider flera st och öl några.... Så vi va i fin form:P Grillade korv så vi fick nån fyllemat:)
Sen blåste vi av..... Tyvärr blev de en avslutning på kvällen som inte va bra..... de slutade lyckligt men fan va jobbigt de va....

I Går va de segt tyvärr va pojkarna inte påverkade av festen utan 7 kom dom upp:( så de va bara att kliva upp. Somnade runt 5.... Hann plocka undan efter gårdagen... Tack Micke för hjälpen:D
Sen väcke vi Jonas och de blev lite fart när vi fått mat i magen! Jonathan och jag åkte in till Örebro och köpte traktorn och kärran, fick bygga om hela bilen för att få plats med kartongen:D som tröst hittade jag en jacka på Stadium:D:D
Pojkarna lekte ute när vi kom hem och Jonas hade fått endel av trappan på plats. Jag passade på att torka golven, sååå duktig;)
Grabbarna kom i säng ganska skapligt, men våran ork hade inte kommit tillbaka så de blev en soffliggarkväll:)

vad har hänt idag då?? Pappa har målat taket på altanen, inte hela med dock på god väg. Jonas har fixat utanför och sått gräs får väl se om de ligger kvar....
Jag har mest gått i dvala... har dock snott ihop en kladdkaka:) Så gott.... men nu skulle jag verkligen behöva ut och springa känner mig stinn.....
Tyvärr orkar jag inte de.....

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Pelto

denna alkohol...

2008-05-22 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0