Helg vardag helg vardag....

Ja så känns det tycker jag. Det går så fruktansvärt fort!
När man som jag jobbar obekväma tider är ibland en helg ingen helg för man jobbar men i gengäld har jag ju lediga veckodagar. Riktigt skönt är det speciellt nu när båda barnen är i skolan på dagarna:) då brukar jag passa på och träna, handla städa och tvätta så kan jag lägga tiden på barnen istället!

I fredags hämtade Jonas killarna, jag kom hem från jobbet och gjorde mig klar. Vi åkte in på hindersmässan i Örebro och kollad runt i alla marknadsstånd och gjorde några inköp:)
Sen gick vi till grekiska kolgrillsbaren:D
Där mötte vi upp Micke och åt gott sen va det dax att åka till Grekland närmare bestämt Rhodos med Sune och hans galna familj! Vi tyckte alla att det var en rolig film och vi kände igen oss när dom visade bilder från hotell området:) och två av personerna i showteamet var mycket bekanta för oss:)
Jonte skrattade riktigt gott i från hjärtat:)
Det var våran julklapp till Micke och han verkade nöjd:)

På lördagen blev det inte så mkt gjort familjen va seg, Sara var i Kungsör på agility tävling. Sen på kvällen bytte hon skepnad till partyprinssa;)
Jonas bjöd hit Rickard på frukost, vi tränade och jag gjorde marklyft som genererade i att jag har en grym träningsvärk;) det värker i ryggen när jag andas in:P
Vi åt våfflor till lunch, sen förberedde vi middagen grillad fläskfilé och ugnsbakade rotsaker! Sen skulle vi se film men jag tror att jag och Rickard sov:)
Söndag innebar träningsmatch i hockey. Ffik team 04 mot Köping. Jonas byggde sarg och fixade med musik. Jag stod i cafeterian i värmen;)
Killarna spelade bra! Och hade riktigt kul. Och Jonte gjorde ett mål!!! Ffik vann med 6-2 och det va ett gäng nöjda killar som mumsade korv efter matchen:)
Vi hoppas att dom spelar lika bra på söndag då det är poolspel i Kungsör!
Jonas spelade innebandy och Jonte följde med. Alex och jag åkte ner till gymet:) sen blev det pizza och soffhäng resten av kvällen. Jonas och jag såg en film, hypnotisören! Den va bra men otäck.... Men boken är mkt värre.
Nu är det dax att sova så jag orkar vikariera på dagis imorgon;)

//Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0