Ångest / Paris

Ja så är det, så fort jag ska göra något utan mina barn får jag ångest. Ja inte bara för att åka till jobbet men när det är större saker på gång. Nu är det stort för vi åkte till Paris idag!

Några dagar innan och samma dag tycker jag det är så jobbigt. Det är inte de att dom inte har det bra utan oss, tvärtom dom får ju full fokus från farmor och farfar. Jag är bara så orolig att det ska hända mig och Jonas ngt så pojkarna blir ledsna och själva resten av livet....
Det är tufft att åka iväg men den här gången gick det riktigt bra!
Vi har ju våra bästa vänner Sara och Rickard med oss:)

Vi gick upp vid 01.30 och Rickard körde oss till Skavsta. Jag sov gott, va så grymt trött.... Fick pikar av mina medresenärer att jag inte sett alla hjortar som var precis in till vägen eller ugglan som kom seglande emot oss. Men jag såg polisen som stoppade oss i Arboga;)

Väl på flygplatsen åt vi torra mackor och tog en varsin morgonöl/smirnoff Ice.
Gick snabbt att komma ombord och vi kom iväg i tid! När det va ca 30 min kvar av flygresan vaknade jag med nackspärr:/ oskönt att sitta och sova!
Men flygresan gick ju jättefort:)

I Frankrike landade vi ca 7 mil från Paris. Så vi började äventyret med att köa för bussbiljett till Paris! Sen va de kallt och vi stod ute och väntade på bussen de gick i skytteltrafik. Väl på bussen gick det ändå ganska fort det va en behaglig resa.
Vi blev avsläppta vid en busstationen i Paris, ingen av oss kan franska! Men engelska funkar bra;) vi fick tag på en taxi som körde oss till adressen. Vi tror vi blev lite lurade på priset... Men va vet vi?!

Vilken lägenhet! 5e våningen med utsikt mot Eiffeltornet! Stora rum, ljust och fräsch:)
Vi ställde av väskorna insåg att det inte va städat.... Men vi va så hungriga så vi tänkte lite mat i magen så löser det sig. I och för dig hade vi tillgång till lägenheten 4 timmar senare....

Vi tog oss ut och hittade en liten restaurang om hörnet som vi provade. Servitören var jättetrevlig och maten va god, det va även efterrätten;)
Efter två timmar där gick vi och handlade och gick tillbaka till lägenheten. Det va nystädat när vi kom tillbaka!!!
Vi la oss nyss i sofforna och tre av fyra sover;) ska slå igen mina gluggar en stund jag med så jag orkar med kvällen!

Återkommer....

https://cdn3.cdnme.se/541817/7-3/pic_515d7c309606ee3f7e4a9d36.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/541817/7-3/pic_515d7c4ce087c3736ecd26ba.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0