Höst

Hösten är inte min favorit årstid. Tänder gärna brasor, ljus och så. Men inte längtar jag efter den mörka dystra tiden som är nu. Jag blir otroligt trött och känner inte för att göra något alls när mörkret faller... men jag gör ju det iallafall typ går med Bamse :)

Men sen när snön kommer blir det bättre!

Idag är det fredag :) och hela familjen är lediga i helgen!
Ikväll är Jonas på möte med sina Divemaster kompisar. Jonte är på Club källarn, fritidsgård som missionskyrkan ordnar perfekt att ungdomarna har någonstans att vara och träffa kompisar:)
Alex sitter och spelar x-box och lyssnar på musik just nu är det ”snabbköpskassörskan” hihi.
Jag har slagit mig ner i soffan och slötittar på Idol.
Skulle ha åkt in till stan med kompisar och lyssnat på Björn Rosenström ikväll men tyvärr blev det inte så.
Är så trött efter några intensiva pass på jobbet, är på Tiva nu denna perioden. Den sista för denna gång, för jag ska prova vara samordnare på avdelningen istället. Tror det kommer bli så kul :) roligt att prova något annat ett tag.

Många gånger slås jag av att jag och min familj är så lyckligt lottade med att jag och Jonas haft en bra och trygg uppväxt och jag hoppas verkligen att vi lagt grunden för våra killar oxå! Jag hoppas och tror att dom kommer välja ”rätt väg” och vi ska finnas där och styra dom på rätt väg...

Ser så mkt tragiskt igenom jobbet och blir så tagen av att folk lever som dom gör och att samhället inte kan hjälpa dom gamla som unga... och många gånger måste man kämpa så hårt för att få den hjälp man behöver och man måste vara så frisk så man orkar göra det.

Nu luktar inte Bames hallon här och Alex spelar musik så det skallrar i skåpen i köket😂 så ha en fortsatt bra kväll!

/ C

genom tråkiga saker kan det komma något gott

Ibland händer saker som man inte räknat med så var det för en vän i vintras.

Då visst jag bara vem denna tjej var och vi kände varandra genom våra respektive.

Hennes liv blev helt plötsligt förändrat. Jag läste mellan raderna på Facebook och instagram att detta var inte bra...
tänkte bära eller brista! Så jag skickade ett meddelande på messenger till henne och frågade vad som hänt. Väntade mig nog inte ett direkt svar från henne och inte den öppenhet från någon jag inte kände väl.

Den dagen förändrade våra liv😊 vi fick en ny vän i varandra❤️

Så ibland kan bra saker komma ur tråkiga händelser.

Hon finns där i vått och torrt😊 jag vet att hon är intresserad av mig på ett genuint sätt och hon hör av sig dagligen bara för att höra hur jag mår. Blir så glad av en snap eller ett meddelande där det står ha en bra dag min vän💞

Jag har en vän där jag vet att jag kan prata med henne om allt och det är värt så mkt.

Hon är värd all lycka och med den pojkvän hon har så kommer hon vara lycklig❤️

Jag hade aldrig trott att jag skulle få en sådan vän igen, det känns lite som när man var yngre och hade sin bästis ☺️
Jag har ju tyvärr blivit besviken mer än en gång under mitt vuxna liv och därför känns denna vänskap så värdefull!

Lycka är att ha en riktig vän💞💞

Mallorca

Vi har kommit hem och landat i vardagen😊

Idag ligger jag nerbäddad och gör allt för att bli frisk! Ont i halsen huvudet och har feber😔

Veckan på Mallorca var härlig, vi solande, åt, drack och njöt.

Vi åkte in till Palma en dag och strosade runt mysig stad med många vackra byggnader. I hamnen låg många stora fina båtar. Varmt och skönt var det😊☀️

Fick ett samtal av mamma när vi var på Mallorca att min älskade morfar dött😭❤️ världen har mist en underbar människa med hjärtat på rätt ställe❤️ saknar honom enormt mkt!
Det var väntat men ändå när man får beskedet så gör det så ont det är tomheten som gör sig påmind.

Vi semestrade klart och tog det lugnt sista dagarna. Hemresan gick bra trots vi flög sent 23.05. Så vi var hemma i Frövi vid 6-tiden på måndag morgon. Jag träffade killarna när dom vaknade sen sov jag en stund för det blev ingen sömn på flyget.

Mallorca dag 3

Första dagen med sol☀️

Vi la oss först vid poolen men det är knäpptyst vid poolområdet och det är ganska instängt och solstolarna står tätt in på varandra. Eva tog ett dopp i poolen sen valde vi att lägga oss nere vid stranden istället, tyvärr ingår inte solstolar och parasoll men vi tycker det är mkt bättre där nere. Och det ligger en bra restaurang på stranden. Sanden är ren och fin så det känns bra!
Tyvärr så har dom inte samma lag som hemma i Sverige att rökning på offentliga platser inte ät tillåtet så jag besväras faktiskt mkt av att folk röker i tid och otid...

Vi gick tillbaka till restaurangen där vi åt paella igår kväll. Vi funderar att gå tillbaka ännu en kväll och sen prova tapas där men vi får se.😊 jag åt tigerräkor😊

Mallorca dag2

Vi hade en mycket bra plan! Vi skulle åka till Porto Cristo till Cuevas Drach, en droppstensgrotta.

Vi pratade med personalen i receptionen på hotellet och fick veta vilka två bussar som gick till Palma och busstationen. Vi klev på och det gick smidigt, trodde vi tills vi hamnade på ändstationen vid sjukhuset! Vi frågade några busschafförer om deras buss gick till busstationen många förstod inte engelska sa dom... tillslut lackade Jonas ur och ställde sig i taxikön😂 så det blev taxi till grottan istället vilket gick mycket bra!

Jonas och jag var ju där förra gången vi va på Mallis och berättade för Eva och Per att man går som en guidad tur men antingen var det inte någon guidad tur eller så hamnade vi väldigt långt bak i gruppen så vi inte hörde... så kan det vara vi såg iallafall dessa häftiga formationer!
Sen gick vi ner till Porto Cristo och åt lunch tyvärr så regnade det så den vackra bilden av porto cristo som Jonas och jag har fick inte Per och Eva. Men det är en mysig stad oavsett väder😊
Vi hittade rätt buss hem ialla fall😄👍 bi stannade till vid ett bageri/café på vägen hem och jag åt en chokladtårtsbit som var enorm😊

På kvällen provade vi tapas på ett ställe och det smakade bra. Genomfartsleden går en liten bit från hotellet och på båda sidor om den ligger det restauranger och affärer så vi har inte långt till mat och dryck😊

Mallorca

Dag 2

Vi gick ner och åt en helt okej frukost, känns lite konstigt med ett hotell med bara vuxna. Känns som man måste vara så tyst och inte störa😂
Vi kollade omgivningarna och stannade till vid en bar/restaurang på vägen och drack sangria men jag inser att sangria är inte min typ av dryck.
Han som ägde stället sa att dom hade bästa paellan påMallorca så vi bestämde oss för att prova den till kvällen.
Nedanför hotellet ligger en fin strand och en bar med öns godaste Mojito och visst var den god!
Så oss går det ingen nöd på här nere, men visst kunde vädret vara bättre😊

Mallorca😊

Söndag!

Vi startade resan runt 10.30 hemifrån. Hämtade Per och Eva i Linde och åkte mot Arlanda.
Parkerade på Benstocken och strax efter åkte vi buss till Arlanda.
Resan gick riktigt bra vi var där i god tid. Smidig incheckning men tre av oss fyra fastnade i säkerhetskontrollen! Men vi kom igenom😊😉
Vi åt och drack på Olearys. Planet var försenat sedan innan och när vi bordat kom en flygtekniker på och kollade något, då tänkte jag som varit orolig innan nu kliver jag av. Men han lagade något med silvertejp sen var det bara och spänna fast sig och hoppas på det bästa😉

Somnade och sov 1 och en halv timme så flygresan gick så fort😊
Vi landade runt 22-tiden. Det tog som vanligt ganska lång tid innan väskorna kom. Vi tog en taxi till hotellet, chauffören körde som en galning! Men fram kom vi😊
Vi checkade in och sen tog vi oss ut och letade upp något öppet ställe för att äta. Hittade en bar oxå där vi tog en varsin drink.
Såg inte så mycket av hotellet och omgivningarna då det var så mörkt när vi kom ner😊
Vi fick en flaska vin då Eva sa att tack för ett mkt gott vin så vi får ta den nån kväll😂