Lördag:)

Ikväll va jag så sugen på grillat... så jag startade upp grillen och grillade på lite kött, åhhh va gott det är med grillat! Jonas brukar nästan tröttna på grillat för jag tycker man kan grilla allt ;) till köttet gjorde jag va jag tycker en jättegod gratäng:) och det tyckte resten av familjen med. Det roliga är att Jonathan inte ätit kött på ett tag, han har inte tyckt om.... tur är att han äter potatis, ris, pasta och grönsaker så han överlever, men idag åt han kött!! han tyckte det va jättegott:)

Jag har haft så ont i min levator scapulae... en muskel i axel som hjälper till och lyfta skulderbladet. Har varit på massage lite här och var och dom säger det är så stelt. OJ! va stel du är här... jo jag vet.... kom om tre dagar så får vi jobba loss det där! Mmm men det går inte... tillslut tröttnade jag på det och gick till Fredrik. Han tittade klämde kände jag fick visa rörlighet i axel, nacke och armar... jag funderade lite va han höll på med men jag har hört att han är superduktig. Så jag gjorde som Fredrik sa, svarade på massa frågor om när och hur det gör ont, om det är någon gång det känns något bättre... sen masserade han och drog rätt.. fy F_N va ont det gjorde.!!!
Jag brukar tycka det är lite skönt när det gör ont, ont skönt kallar jag det... men det här va inte ens ont skönt:/ Ta på dig tröjan så ska vi prata om din axel sa Fredrik, jag gjorde som han sa och väntade på att få höra.... Va stel du är kom tillbaka om tre dagar.... Det är så här din muskel (levator scapulae) är för kort. För kort??? va?? när hände det?? Vi diskuterade och fick tips på hur jag ska göra för att det inte ska göra så ont. Fick övningar som jag tyvärr är alldeles för dålig på att göra :( men men det är jag som får lida.
Det jag är så otroligt glad för är att jag nu vet vad det är för fel att det finns en orsak till smärtan och att det inte är farligt och träna tillexempel och att jag inte behöver äta värktabletter för att någon tror det är en inflammation...
Nu har jag fått ont i höger höft oxå :/ så jag tog upp telefonen ringde Fredrik fick tid dagen efter :) åkte dit och även denna gång samtal om smärta, ej smärta mm. Sen fick jag lägga mig på britsen, han drog och masserade skulle tänja höger ben, jag ska försöka förklara... jag ligger på rygg med båda benen raka, Fredrik tar mitt högra ben och böjder det i 90 grader och vinklar det innåt kroppen. Då frågar han mig är du gammal hockeyspelare??? Jag? Jo, såg du inte mig när jag spelade i Elitserien 2000??? Ehhh nee jag kan knappt åka skridskor!! Hur så??
Jo jag tycker du påminner om en hockeyspelare i hur dina muskler är byggda... jo jag vet att jag har hockeystjärt.... och han sa att jag är starkare i framsida överkropp än baksida... vart är dom musklerna undrar jag?? Någon som sett dom???
Men jag är otroligt glad att jag gick till Fredrik, för nu vet jag att mitt högra ben är kortare, och min muskel är kortare... hela jag är kortare ;)

Jag har fin vecka nu som kommer ledig till torsdag kl 14.15 :)) ska bli skönt, men kommer känna mig helt lost på torsdag när jag kommer till jobbet.

Måste ju berätta... idag va jag och killarna till affären. Jag hade varit så duktig och skriva ner vad jag skulle handla. Åkte iväg och kommer till affären då ligger lappen kvar hemma såklart! Men vi handlar och när vi kommer hem ligger lappen på köksbordet och jag har inte glömt en enda sak :D så stolt!! haha!

Nu ska jag fixa lite sen blir det sägen för imorgon ska jag och killarna åka med Sara & Rickard till Fellingsbro och åka skridskor... Jippi! säger killarna som kan åka hur länge som helst, jag tröttnar efter ca 5 min och har ont i fötterna:P haha!

Sov sött!

//CISSI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0