Usch vilket väder:(

Idag blåser de smådjävlar:( de började igår med att regna och blåsa de känns som sommaren är över och hösten är här:(

Sen sist jag bloggade har jag varit hemma med Jonathan oxå, onsdagen va jag hemma med Alexander för en feberfri dag. På torsdagen sen va Jonathan lite gnällig när jag lämnade dom på dagis men ingen feber, då. Strax före lunch ringer dom från dagis och säger att han inte mår bra. Jag hämtar honom, då ligger han och sover i "gropen" en stor mjuk kudde som är formad som en grop där de får plats många barn. Jag lyfter upp honom och han är så varm. Alexander får vara kvar och sova. Jonathan somnar snabbt på altanen hemma, skrutten va så hängig.
Pappa och Lillebror kom hem från USA samma dag. Vi beställde pizza och åt här hemma och de tyckte pojkarna va mysigt och dom har saknat morbror och morfar mycket!
Sen fredag jobbade jag, senare på kvällen grillade vi här hemma och svärfar hade tinat kräftor MUMS! Både Jonathan och Alexander åt. Alexander satt i mormors knä och bad om mer hela tiden, så jag vet inte hur många hon hann få i sig... Hihi.

Jonathan är för go, en kväll när Alexander somnat satt vi på trappen och klippte naglarna, farfar hade åkt för att fiska lite tidigare. Varför fiska farfar frågade han... Ja, för han tycker de är kul och avkopplande svarade jag. Sedan frågade jag vad farmor tycker om att göra... Han funderade en liten stund innan han svarade Hon tycker om att vara hemma och dricka kaffe:D haha han är för go. Strax därefter kom farfar hem utan fångst... Då sa Jonathan till honom Jag ska fiska imorgon då ska du få en fisk av mig:D haha goding!

Helgen har varit lugn Jonathan och Alexander har lekt med grannens systers son och dom har haft kul I lördags va vi ner till brandstationen och kollade runt de va uppskattat tror jag,

Igår va jag mamma och svärmor till Marieberg, jag fyndade kläder:) så nu har jag lite att använda! Hittade lite till Jonathan med, han har dragit iväg! Alexander har endel efter Jonathan så han klarar sig. Svärmor köpte tröjor åt dom :) Och mamma byxor:)
Jag hittade jeans på JC haha nu kommer Helena skratta åt mig.... Dom hade rea på mycket jeans så jag plockade på mig några par och klev in i provhytten.... Drar på mig ett par som sitter så tight över vaderna så jag håller på att få panik! Jag vet att de är modet nu att ha stuprör.... men jag kan verkligen inte ha de på mig. Så jag ska dra av mig dom men dom sitter som berget:( känner att jag nästan får panik! Haha tänk om du hade varit med och berättat att de va en sån modell innan jag satte på kig dom. Efter lite trixande fick jag av mig dom... Jag hittade ett annat par och de va rea på rean:D sånt gillar jag!

Igår kväll blev de ganska tidig kväll för pojkarna, jag och Jonas kollade Mc Leods döttar:) Vi överlevde dina gasattacker Futte:P
Måste oxå tillägga Veet vilken bra uppfinning:)
Nehe de här duger inte, jag börjar jobba nu kl 7!

/ Ta hand om Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0