Mexico ☀️ dag7

Hola!
Imorse hade vi klockan på ringning, inte var dag på semestern och vi brukar ju vakna tidigt, men eftersom Alex och Jonas skulle iväg och dyka så ville vara på den säkra sidan.

Laddade upp med god frukost och Alex tog med sig lite frukt, han blir ju så hungrig av att dyka! Och det kommer direkt är man inte snabb nog så han man fått sig en rejäl utskällning av en mat ilsken kille!

Packade en dykväska och en poolväska.
Lämnade Jonte vid poolen och vi andra gick nere till stranden där båten går ifrån.
Instruktören sa att sikten var sådär kanske 10-15 m och frågade om dom ville dyka ändå, med tanke på att dom dyker i Sverige med en sikt på armlängdsavstånd så var detta bättre!
Dom fick fylla i en hälsodeklaration och provade ut våtdräkt, bcd och fick viktbälten.
Dom gav sig iväg med båten och jag gick upp till Jonte vid poolen.
Hann inte mer än sätta mig i solstolen så kom det ett meddelande från Jonas- vi är på väg tillbaka dom ställer in dyket.
(null)
Så jag gick ner för att möta dom på stranden, det gick 4-5 meter höga vågor! Så det var bra att dom inte dök men trist att vädret var så dåligt!
Alex blev riktigt besviken!! Men han förstod samtidigt att det var för deras säkerhet dom ställde in. Han surade en stund vid poolen.
Innan vi gick upp bokades dyken om tills imorgon. Jonas hade redan ett vrakdyk och ett revdyk inbokat imorgon. Så Alex får åka med och blir kvar på båten första dyket sen dyker dom ihop vid revet. Så nu håller vi tummarna att det inte blåser för mycket imorgon!✊️✊️sen på fredag ska dom förhoppningsvis göra två revdyk!

Jonte följde med ner till stranden när vi fick besked om kompensation för dyken.
Men han badade INTE i havet😊 (null)

(null)

(null)


(null)

(null)
Såhär har min vy idag sett ut😎 det har varit varmaste dagen idag! På em blåste det knappt något!
Vi låg kvar lite längre vid poolen. 
Sen såg vi på solnedgången från balkongen.
(null)
Här skickar vi den över kanten mot er där hemma☀️

Ikväll valde vi att äta på en medelhavs inspirerad restaurang Opa! Vi kan väl säga att vi blev mätta men kommer inte äta där igen. 
Jag tog bouillabaisse, den va så sjukt stark för dom hade strött över chili🔥💥
Jag tycker om mat som smakar men inte det som är så starkt att smaklökarna bränns bort!
Magen mår sådär just nu😫😂
Jonas och Alex tog lammstek och fick en stor bit med en benbit kvar, Alex åt minimalt och Jonas åt två portioner.
Jonte som var mest negativ till maten tog souvlaki, och han var nöjd förutom att dom hade broccoli som tillbehör😉
Men det finns ju ett alternativ👍👌 bufférestaurangen 😊 och även caféet har bakverk och supergod glass. Vet att dom skulle gå förbi och äta glass. Jag ligger här på rummet med min oroliga mage....

Varje kväll har dom underhållning, ikväll var det någon trum-show. Hade kanske varit kul och se men vågar inte riktigt gå så långt bort från rummet 🤪
Sen är inte showerna så bra tycker jag 🤣

Det är så kul och se hur killarna växer i och med att dom beställer dricka får boka bord mm☺️ dom förstår mycket av engelskan och endel av spanskan.

/ hasta luego 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0