Längesedan.

Nu var det väldigt längesedan jag skrev något. Livet rullar på i full fart, mkt har hänt men jag orkar inte skriva om allt.

Det stora under vintern är hockeysäsongen! Alla tre killarna spelar och älskar det!
Säsongen har varit bra vinster och förluster mål och utvisningar:) killarna kämpar på jag tycker verkligen att man ser att dom utvecklas. Det är fantastiskt och följa deras och lagets utveckling!
Nu är hockeysäsongen över och vi funderade ett tag vad vi skulle göra med all tid som vi skulle få😉 haha! Vi är ju långt ifrån sysslolösa.




Alex har hittat en position han verkligen gillar, målvakt! Jonte han kämpar på som utespelare. 
Vi spelade en föräldrarmatch för några veckor sedan, oj! Vad kul det var😂 jag säger som så kan man inte åka skridskor roar man på annat sätt. Publiken skrattade gott och även med och motspelare, men det bjuder jag på!
Bättre lycka nästa gång!

Alex och jag har hittat en gemensam sak som jag behärskar mycket bättre! Hästar och ridning😄 vi har förmånen och rida och mysa med My's underbara ponnysar! Alex är så duktig och har sånt tålamod och tycker verkligen det är kul!
Han är lugn och trygg med dessa djur.
Häromdagen red vi ihop för första gången, oj va roligt det var!!
Han är ju orädd, på gott och ont. Jag blir så varm i hjärtat och ler med hela ansiktet när jag tänker på den ridturen och när vi travar så säger han kom igen mamma nu galopperar vi!! Sen kom det två lyckliga killar i full galopp, Jag och Dukat svarade bra och det enda jag tänkte håll dig kvar Cissi! De gjorde jag och känslan av vinden i ansiktet, hästarnas rytmiska hovslag och frustande blandat med Alex skratt och glädje de är oslagbart!❤️

Även Jonte har varit med och ridit, han är oxå lugn men inte alls lika trygg med hästarna. Jag får alltid göra iordning hästen åt honom medans Alex ryktar och kratsar hovar och gör så gott han kan med sadel och träns😊
Men sen tycker Jonte det är härligt och rida. 
Alex och Jojje!
Alex och Dukat!
Alex och Dukat. Jonte och Jojje!

Jojje är glad😂



Dom här två❤️
Jonte och Dukat!




Under vintern har vi åkt ut och bara myst😊 så underbara ponnys❤️

Alex och Dukat! Hade jag haft tid, stallplats och pengar hade jag köpt denna underbara ponny till Alex och mig😄

Fina Penrose❤️
Killarna❤️


Mamma slickade Jojje på din hand??
Ja de gjorde han. 
Är inte de äckligt??
Nej, jag tycker inte de. Prova du!
Mamma! Jojje slickar på min hand😂😂men mamma hans tunga är inte lika blöt som Bamses😁 

Vi får se när nästa upplevelse sker😊 

Alex har fyllt 9år! Va fort tiden går. Ingen liten kille vi har längre....
En envis, glad påhittig kille med hjärtat på rätt ställe❤️ det är inte alltid lätt Att vara förälder men vi ställer alltid upp på våra fina killar❤️

klimatet i skolan och på andra ställen är tuff idag, barnen behöver verkligen någon som ställer upp och kämpar för än det ena än det andra.... Ibland vill man ge upp! Men aldrig skulle vi ge upp för det viktigste i vårat liv❤️

På jobbet rullar det på, har varit en ganska tuff period med ny personal men vi är en så sammansvetsad grupp så det går! Jag gör både dag,kväll och natt. Det är kul och få höra av dagpersonalen att när jag jobbar natt saknar dom mig på dagen/kvällen😊

Träningen har legat nere ett tag, just nu för att jag dragit ut en visdomstand och därefter fick jag en infektion😔 men nu äter jag penicillin och det känns mycket bättre😁 så snart ska jag börja träna igen!!!

Familjen har en rolig sak och se fram emot, en resa till Mexico i November!! Ska bli så härligt☀️☀️ längtar massor!

Nu är det dax för dom sista timmarna innan hemgång, det är det allra bästa med att jobba natt. När alla andra börjar får man själv gå hem och sova!!

Ha en bra dag alla ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0