Mexico!

Idag var dagen D för Jonas och Niklas.
Dax för att dyka med tjurhajar, Bullsharks😁
Igår när guiden körde hem dom från dyket sa han- pussa dina barn och fru och säg att du älskar dom. Ät inte så mycket till frukost då blir ni så tunga att dra upp!
Han berättade när vi åkte hem från förra turen att han var livrädd första gången han skulle dyka med tjurhajarna. Men idag är det han som är en av dom som håller i den dykningen!

Vi åt frukost och när vi kom tillbaka
hade vi lite av ett zoo utanför vårat hus.

Tycker djuren är ganska söta!

Sen lämnade vi av Jonas ochNiklas i lobbyn och gick till stranden efter lite kompromissande...

Strandlek!
Här på hotellet är det så bra man lämnar in nyckelkortet som deposition i poolhuset och får låna bollar mm.

Sanden är så skön. Det samlas lite stenar längst in mot stranden men sen är det mestadels sandbotten i havet.
Sen blev det poolhäng, men där stod luften verkligen stilla!
Många drinkar och glassar gick det åt!

Handdukar får man nya varje dag om man vill. Det finns ett handdukshus där man lämnar in kort och får handdukar, sen kan man byta flera gånger om man vill.

Lunch i strandbaren!
Sen kom Jonas och Niklas hem från sitt hajdyk!
Dom hade sett 6 st tjurhajar som var runt dom hela tiden. Dom fick massor med information och regler innan dom klädde sig och gick på båten, sen var det bara att sätta sig i båten några minuters båttur ut från stranden i Playa del Carmen och sen rulla i från båten. Väl i vattnet gick dom lugnt ner till 24,6 meter och där gled dom runt dom stora hajarna!
Dom hade en dykare klädd i järndräkt som matade hajarna, en dykare med en "pinne" bakom mataren. En dykare var framför gruppen av dykare och höll koll på gruppen och hajarna, gruppen av dykare satt och höll i ett rep på behörigt avstånd från mataren. Men hajarna gled förbi dom framför och bakom....
Förväntansfulla innan dyket!
här är mataren till höger i bild, bakom dykaren med "pinnen"

Wow!!! Vilka fantastiska djur.
Just här är det bara gravida honor som är i väntan på att föda sina ungar. Dom blir matade och man håller koll på dom.
Vissa av hajarna ville att han som matade skulle ta på dom lite närhet är ju alltid mysigt..,,
Det här är alltså ett sätt att bevara hajarna på!
Jag skulle nog aldrig i hela mitt liv göra något sånt här. Är glad att Jonas har Nisse och tvärtom så dom kan uppleva häftiga coola vackra saker ihop😊
Nu ikväll var vi till grannbyggnaden och åt på den bufférestaurangen, det skiljer lite på utbudet ändå och det är bra!
Vi kollade på en show och nu väntar jag på att John blund ska besöka mig för hos killarna har han redan varit.

Hoppas ni där hemma får en underbar dag!