Med facit i hand....

Vi hade en tuff period i slutet på sommaren i våran familj... Killarna har ju spelat hockey och levde verkligen för det dom tyckte det var roligt! Men en tränare skrev i ett sms att Alex inte skulle få spela med laget utan han blev hänvisad till en annan klubb i ett annat län. Han ville verkligen inte detta, han ville spela och träna med "sina" lagkamrater och ha sina tränare som han lärt känna. Anledningen till detta var attAlex är 1-2 år yngre än dom andra i laget. Nu skulle detta laget slås ihop med ett 04 lag från en annan ort. Dom träningarna lagen inte tränade ihop var Alex välkommen men inga matcher utan då fick han spela med jämngamla i den andra kommunen. Jonathan sa att får inte han spela tänker inte jag heller spela. Alexander själv menade på att ska han spela matcher med det laget måste han ju träna alla träningar med dom. Summa sumarum vi jobbar heltid båda två jag 3mil hemifrån. Jag har inte en chans att köra den ena till en träning i en ishall och den andra till en annan 4 mil hemifrån enkel väg.... Så vi familjen valde att lägga ner det vi levt för och haft så kul ihop med spelare och föräldrar. 
Va ville jag med detta inlägg?! Jo häromdagen sa Jonathan till mig, va bra jag mår mamma! 
Jag bad honom förklara hur han menade....
Jo han har mycket sällan huvudvärk längre, han är inte alls så förkyld som tidigare. Denna termin har han haft en halv sjukdag! Alexander tror jag inte haft en enda! Vad kan detta bero på? Jo vi tror att deras kroppar inte är så slutkörda längre dom orkar stå emot. 
Idrott i all ära men inte i den mängden. För hoppar man över träningar eller skippar en dag i veckan för att man egentligen inte orkar då är det inte säkert att man får spela matcher....
Killarna spelade för dom tyckte hockey var kul, inte för att dom va några underbarn som verkligen ville satsa utan ville göra något som ett lag...

Så med facit i hand har vi två friskare killar med ett mycket trevligare humör och glädje. 

Vi hade en tuff period där vi fick hjälpa killarna speciellt Alex att bygga upp ett självförtroende att dom faktiskt duger som dom är att dom är bra! Och skapa en tillit till tränare igen som dom ska kunna lita på för självförtroendena fick sig en rejäl törn av att inte platsa i ett lag... Och då är dessa killar 9-11 år😔
Men efter mkt kämpande och peppande hittade dom "nya sporter.

Nu tränar Jonathan fotboll och tycker det är så kul😄 han har ju spelat innan men det fick stå tillbaka då han spelade hockey.
Alexander har hittat sin sport! Han klättrar och han är grym! 😄 Så kul och se dessa två välmående killar❤️


Älskar mina barn❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0