Bra helg😊

Som överskriften sĂ€ger har det varit en bra helg, inte bara bra utan en av dom bĂ€sta😊

Ledig fredag, Jonas och jag Ă„kte in till stan och gjorde nĂ„gra nödvĂ€ndiga Ă€renden och Ă€ven nĂ„gra onödiga men roliga😄
Hem och röjde lite, Jonas Ă„kte till Fellingsbro för kvĂ€llens drabbning i innebandy dĂ„ det Ă€r mkt dĂ„ligt med is just för tillfĂ€llet😁 Old rats mötte Volvo raggarna. 
Jag och pojkarna röjde och stĂ€dade av lite innan vi oxĂ„ Ă„kte till Broa. Old rats vann👍😊 Jonte och Alex premiĂ€rkörde i skateparken dom har, riktigt fin!

Lördag innebar fotboll för bÄda killarna en i hovsta och en i Kopparberg men dÄ bÄda kÀnde sig krassliga sÄ blev det vila. Vi hann lagom Àta frukost sen pep Jonas sökare, brand i byggnad....
Det gör sĂ„ ont i mig nĂ€r jag hör dom orden, för Jonas berĂ€ttar alltid vad han ska pĂ„ för jag ska ha nĂ„gon aning om tidsperspektivet.... Sen Ă€r det sĂ„ olika om ett automatlarm visar sig vara en brand tar det givetvis lĂ€ngre tid. 
Men just brand i byggnad Àr sÄ kÀnslomÀssigt laddat. Dels Àr det fruktansvÀrt för dom som drabbas med personliga tillhörigheter som inte gÄr att ersÀtta, ens hem Àr ens trygghet sen gÄr det upp i rök. Innan dom vet om det befinner sig nÄgon mÀnniska dÀr inne... Och min oro finns ju alltid dÀr att Jonas rÄkar illa ut....
Usch!  Men Jag Ă€r sĂ„ otroligt glad och tacksam för att dessa hjĂ€ltar finns och stĂ€ller upp för oss, allmĂ€nheten. Trots obekvĂ€ma arbetstider, det hĂ€nder ju nĂ€rsomhelst pĂ„ dygnet. Deras lĂ„ga lön och riskerna med arbetet... Ni Ă€r guld vĂ€rda!

SĂ„ Jonas pĂ„ larm, Jonte stöttade sitt lag genom att med vuxna och barn sĂ€lja grillkol och briketter vid Ica, dom gjorde en strĂ„lande insats, tack förĂ€ldrar och barn som tog sig tid för att fĂ„ in pengar till lagkassan😊 Alex kĂ€mpade pĂ„ och blev piggare👍 sĂ„ jag satte igĂ„ng med badtunnan och röjde undan inför kvĂ€llen😊 dĂ„ kom ett samtal frĂ„n Jonas, du kan Ă„ka och hĂ€mta E. Oki en kollega till Jonas dotter som var hemma sjĂ€lv dĂ„ han Ă„kte pĂ„ larm. SĂ„ ivĂ€g och hĂ€mta henne😊 fixade mat till kidsen sen lekte barnen medans jag gjorde klar badtunnan och resten! SĂ„ nĂ€r Jonas och hans kollega kom hem var barnen mĂ€tta och nöjda, det mesta fixat in för kvĂ€llen😊 

Jag skrev en inbjudan till vĂ„ra vĂ€nner i Fellingsbro att dom var vĂ€lkomna och bada tunna och umgĂ„s med oss! Och trot eller ej men dom flesta kunde😊👍 sĂ„ igĂ„r kvĂ€ll tror jag att jag rĂ€knade ihop att vi var 21 barn och vuxna😉 det var en enligt mig toppenkvĂ€ll, trevligt sĂ€llskap god mat och dricka, det var nĂ„got liiite för varmt i badtunnan dĂ„ gubbarna inte tyckte vi skulle frysa😁😉 



Blomma frĂ„n fam Erixon/Örtstam😊


Och ampel frĂ„n familjerna Öhrn, Thielebeule och Blom

Tack sĂ„ mycket alla ni för den trevligaste kvĂ€llen pĂ„ lĂ€nge😊

Idag var det en sÄdan dag dÄ Jonas och jag valde och dela pÄ barnen, ibland gör vi sÄ Àven om det behövs eller ej!
Jag tycker det Ă€r sĂ„ mysigt att fĂ„ umgĂ„s med ett av barnen och bara vara vi tvĂ„â€ïž Idag blev det jag och Alexander. Jonas och Jonathan Ă„kte till VĂ€sterĂ„s med en kompis till Jonas och kollade pĂ„ flygplan.
Alex fick vĂ€lja sjĂ€lv vad vi skulle göra, först ville han leka med en kompis, okej hans val. Men dĂ„ kompisen inte var hemma valde han Lek och buslandet😊 sĂ„ blev det!





 
Vi hade en jĂ€ttemysig dag❀ som avslutades pĂ„ 
Mc Donalds😊

Tack vĂ€nner och familj för en underbar helg💞


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0