Semester!

Som jag skrev tidigare så har vi haft en riktigt bra semester hitills😊

Vi började med ett besök på Skara sommarland, vi gick ut hårt och högt... Big Drop😱 Alex åkte först, sen jag och fy säger jag! Sen kom Jonte och även Jonas som va på väg att banga😉 sen körde vi järnet, den häftigaste va nog Cobran som Jonas höll på att ramla ur😂😂
Vi hade tur med vädret, lite molnigt men uppehåll. Vi övernattade på Best Western, ett jättefint hotell.

På tisdag morgon mötte vi upp fam Johansson/Persson/brånn för att åka vidare till Göteborg!! För oss har det blivit ett måste med ett Göteborgs besök😊
Scandic Crown denna gång, riktig bra hotell tycker vi.
Sen begav vi oss till Liseberg! Våran familj hade expresspass, så till tre attraktioner fick vi gå i snabbkön😜 vi började med den nya berg och dalbanan Helix, vilken häftig grej!! Jonte tyckte de va sådär och blundade sig igenom åkturen😝

Det va lång kö till det mesta och varmt och skönt😅 Jonas pratade med en av dom som jobbar där som sa att det va fullt, dom släppte inte in fler... En ut, en in. Jaja vi åkte de vi kunde och tyckte de va värt och köa till. Jonte övervann återigen sin feghet och insåg kanske att vi aldrig skulle utsätta honom för något farligt!

Full fart!
På kvällen strålade vi samman med fam Thielebeule och åt mat och badade i en fontän eller Peter, Måns, Ebba, Alex och Jonte  😄👍 man lever bara en gång!

Dagen efter körde vi Liseberg igen😊 lika varmt, lika mkt folk. Måste berömma alla barnen dom va superduktiga och kämpade i värmen och ställde upp för varandra små som stora👍
Fam Johansson/Persson/Brånn åkte hemåt på kvällen. Vi åt mat på hotellet och bara tog det lugnt.

Efter två dagar med lek och bus åkte vi till Säve, och kollade på ett underjordiskt militärtställe för flygplan. Vi tyckte alla att det var spännande och intressant, roligt var oxå att man fick provsitta, klättra och känna på planen👍
Vi fortsatte på den historiska linjen och tog oss till Maritiman, där man fick titta i och gå ombord på en ubåt, örlogsfartyg och några fler båtar.

En härlig dag med mina fina❤️
Sista dagen strosade vi runt, tog oss till Fiskekörka och åt mkt god mat på Restaurang Gabriel.

Väl hemma kom våra vänner fam Johansson/Persson/Brånn över på mat😋 och Tessan hade gjort en favorit efterrätt... Pannacotta😄 tack Tessan så gott.

Och impulsiv som Jonas är bokade han en resa med Birka åt oss så i måndags åkte vi från Arboga-Sthlm med fam Hilmersson och tog oss ut på havet😊
Hade en toppenresa med sol och värme😅☀️

På vägen hem åkte vi förbi Västerås och såg rök och kände röklukt. Tycker så synd om dom drabbade....
Vi får väl se om jag får ha min brandman hemma eller om han måste åka...