Idrott, träning, sport.

Den här veckan har det varit mycket prat om just dessa saker i familjen.

För er som läst tidigare inlägg så vet ni att Jonathan varit iväg till Linde nästan hela veckan. För er som inte läst vet ni det nu. Linde Sports Camp har arrangerats i och runt lindesbergs arena. 
Barn/ungdomar från hela kommunen har fått prova på olika idrotter med en förhoppning att ungdomarna inte ska sluta idrotta/träna för dom kanske tröttnat på just den idrotten dom utövar och istället hittar någon ny! Och för dom som inte än idrottar är ju möjligheterna större att hitta något passande stor.

Jonathan har provat på flera idrotter han aldrig provat endel roligare än andra. Men han har träffat många nya kompisar och vuxna förebilder med en enorm glädje och haft jättekul😄 

Varje dag har han kommit hem nöjd glad och med massor och berätta😊 

Igår var det avslutning och då klaffade det så bra med att Olympic day fick avsluta den veckan som gått i idrottens tecken😊 som jag förstått är Olympic day ett eget arrangemang där barn och vuxna får träffa olika idrottsprofiler och testa på olika idrotter under en dag. 
Och äntligen fick Alex prova på det han hört Jonathan berätta om!

Alex och Danijela Rundquvist (ishockey)

Jonte och Danijela😊


Alex och Jalmar. Undra vad Alex tänker?!
Jonte och Jalmar (brottning)


Jonte och Johanna Sjöberg (simning) 

Alex och Johanna😊

Alex och Markus Oscarsson (kanot)

Jonte och Markus😊

Jonte och Sebastian Kraupp (curling)

Alex och Sebastian😊

Sen fick jag bara bild på Alex och Johan Röjler (skridskor)

Dessa idrottsprofiler minglade runt bland alla barn/ungdomar och vuxna skrev autografer tog bilder med barnen. Dom svarade på frågor och frågade barnen. En jättestor eloge till dom för att verkligen ställa upp och vara intresserade av barnen och fråga om hur veckan varit för dom som varit med där.😊 hoppas vi kommer se fler barn/ungdomar ute idom olika föreningarna! 

Något av det roligaste igår var att Per Fritzell var konfrencier och vilken man😂
Jonathan berättade att han varit med hela veckan med dom😊👍

Självklart drog han av den gamla välkända "man ska ha husvagn" haha😂😂 så härlig stämning i hallen!
 
Hoppas verkligen att det blir en likadan vecka nästa år! Jag vet en som vill gå igen😉


Jag tänkte fortsätta lite på det som jag skrev i överskriften, för det är så viktigt! Att få chansen att prova på idrott även utanför skolan. Vi vet ju hur viktigt det är att vi rör på oss för att må bra. Men man behöver inte tillhöra ett lag eller tycka om en speciell idrott för att må bra. Både jag och Jonas har ju börjat träna på gym, nu har jag varit sjuk ett tag och jag känner att träningen är så viktig för att jag ska må bra! Killarna mår bra när dom får träna med sina kompisar och ha kul! För det är ändå det allra viktigaste för våra barn att ha kul och känna glädje och samhörighet. 

Läste att man vill ha in mer idrottstimmar i skolan! 👍 så bra tycker jag. Barnen måste röra på sig😊 sen att våra barn är väldigt fysiskt aktiva är jag otroligt glad över. Vi behöver aldrig sätta tid eller begränsa vid tv-spel, tv, iPad mm för att dom sitter där för mkt. 

Idag vill jag oxå ge en eloge till ordförande i ffik och killarnas hockeytränare som ser möjligheterna och vill barnens bästa även om man egentligen inte har "åldern inne". En dröm som får fortsätta leva😊 det gjorde mig och min familj glad😄
Så här ser idrottslycka ut😊

/Cissi 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0