Borta bra men hemma bäst !

Dagen efter snorklingsturen låg vi vid poolen och njöt på förmiddagen. På eftermiddagen blev vi hämtade på hotellet och åkte en stund tills vi kom fram till målet... Elefantridning!
Vi satt ner och väntade en stund och Jonathan va så nervös😳 vi såg påstigningsrampen och den va hög! Efter en liten stund såg vi två elefanter med förare komma och parkera vid rampen. Sara, Alex och Rickard klev på den första elefanten. Jag klev på och Jonas lyfte på en så stel Jonte och klev på själv. Elefanterna med förare och vi gungade i väg😊 det var en härlig upplevelse! Vi blev duschade och fick se vilka häftiga djur det är. Mkt nöjda klev vi av efter en timma, vi köpte 4a fruktkorgar och matade elefanterna. Även Jonte vågade😉 i närheten av elefantridningen fanns det ett vattenfall som vi gick till, det var lite svårframkomlig väg dit, och när vi kom fram visade det sig att det bara rann lite lite vatten.... Jaja vi hade inte betalat extra för det. Vi gick tillbaka till elefantridningen, på vägen kom det en bil och vi hörde hur det rasslade till i skogen bredvid oss, kollade dit och såg en stor varan!!!!😖😳 usch!

Väl tillbaka på hotellet la vi oss vid poolen och latade oss. På kvällen tog vi taxi in till en restaurang Black Pearl där vi åt riktigt god mat precis som kvällen innan. Vi handlade lite, Jonas och jag köpte en ny kabinväska😁 så vi fick med våra inköp😉

Avfärd mot Langkawi, vi tog taxi från hotellet och hela personalstyrkan vinkade av oss😊 åkte till hamnen, och där fick vi först höra att vi skulle åka speedboat👍 men Jonas och Sara tyckte det va konstigt eftersom vi bokat färja hemifrån. Så efter lite efterforskning så blev det bil i ca 5 timmar ner till Satun. Där ifrån ordnades biljetter till Langkawi😊 så istället för att åka färja 6-8 timmar blev det en timma på havet👍
Vi kom till Langkawi, varmt och fuktigt som i Thailand. Vi tog taxi till hotellet och gjorde oss iordning för att äta och kolla in staden. Vi åt på ett Ställe som Sara och Rickard ätit på när dom va där förra gången. Vi kikade lite i butiker och sen gick vi tillbaka och sov. Dagen efter tog vi taxi till en superlång och sjukt hög linbana som vi skulle åka😫😳 vi fick plats och åkte iväg inte va det en behaglig åktur det va ju så högt och brant och vid stolparna gungade de rejält! Men vi kom upp och molnen lättade och det va en härlig utsikt! Vägen ner gick bra och lite snabbare kändes det som😊 väl nere åt vi goda våfflor😋 sen körde taxin som vi hade under dagen oss till ett vattenfall som det innan var typ tomt....  Jag, Jonas och killarna åkte tillbaka till hotellet och solade och badade i poolen😊 Sara och Rickard åkte till en krokodilfarm.
Det gick nästan inte och ligga direkt i solen man fick väldigt snabbt vattenblåsor på huden😔 Sara och Rickard kom tillbaka och la sig vid poolen dom hade redan ätit så vi andra gick iväg till den restaurang vi åt på första kvällen vi åt god pizza, ja förutom Alex som åt ris😁 och denna gång kycklingnuggets!
Efter maten gick vi till en butik som sålde bomullskläder, Jonas köpte sig ett par trekvartsbyxor. Jag en kjol och två tunikor. Väl tillbaka på hotellet duschade vi och gjorde oss klara för en sväng till ett shoppingcenter. Där fyndade vi mera kläder👍😁 och åt Mc Donalds! Vi hann även med att köpa skor på en affär rätt så nära hotellet. Jonathan och Alexander köpte kepsar😊
Sista dagen på Lankawi började vi med att åka till ett annat shoppingcenter där köpte både Jonas ochRickard sig en varsin klocka så snygga. Jonathan och Alexander införskaffad sig ett varsitt skärp, inte lätt att vara på semester och vara smal😉 sen åkte vi till det andra shoppingcentret och åt mc Donalds igen😁 sen blev det tid för sol och bad, men det började såklart regna och det var lite molnigt men grabbarna badade på. Så blev det äntligen dax att göra oss klara för att påbörja resan hemåt! Vi tog en sista måltid på den restaurang vi åt på första kvällen👍😊 sen tillbaka till hotellet och tog en taxi till flygplatsen. Det kunde ha blivit våran sista resa.... För usch och fy vilken chaufför vi fick, han körde fort och mot rött! Precis innan flygplatsen fick han tvärnita för han körde på tok för fort och det stod stillastående bilar framför, vi flög framåt i bilen men klarade oss tack och lov utan skador! Så skönt när vi några meter framåt fick kliva av!
Vi blev efter lite om och men incheckade på planet mellan Langkawi och Kuala Lumpur. Såhär var det, Sara och Rickard stod i en kö och vi en annan, dom blev incheckade. Då frågade han i incheckningen något otydligt om vi ville åka tidigare, ja om dom oxå åker med det planet sa Jonas och menade Sara och Rickard. Vi fick våra biljetter och på dom stod det typ 19.40 och kl var 19.15 ca. På deras biljetter stod det 21.40 så nej vi ville inte åka det tidigare planet! Tillslut blev det rätt! Denna gång blev våran familj incheckade hela vägen, dom andra fick checka in i Kuala Lumpur. Resan gick bra, och väntetiden i Kuala Lumpur var inte så lång men ca 40 min innan vi fick gå ombord somnade Jonte och Alex på varsin soffa i avgångshallen. Jonas bar in Jonte halvsovandes, Alex skulle promt gå alldeles nyvaken😊 vi satt på bra platser denna flygning, jag och killarna på en sida båda sov emot mig i ca 6 timmar, jag sov oxå ungefär så länge. Jonas satt bredvid en stor man och hade gången på andra sidan så han sov minimalt. Sista timmen var vi vakna och då blev Jonte illamående och kräktes😔 men sen när vi landat och var i Dubai mådde han bra igen👍 det var inte alls lång väntetid i Dubai så vi åt och letade oss fram till gaten. Det började ljusna och solen sken. Vi klev ombord på sista planet! Där blev det frukost och killarna fick väskor med pyssel precis som på dom andra flygningarna med Emirates😄 så vi har 6 små väskor med diverse pyssel👍 dom erbjöd killarna barnhörlurar och förevigade resan med en bild på dom. Denna resa gick fort! Och alla mådde vi bra. Landningen i Sverige var den bästa👍👏 vi klev av äntligen hemma i vårat Sverige. Vi hade alla börjat längta hem. Väskorna tog lite tid på sig men vi fick alla. Jag, Jonas, Jonte och Alex letade upp bussen till Benstocken, den anlände precis när vi klev ut i den kyliga höga luften. Sara och Rickard blev hämtade av Tom😊

Har säkert missat något när jag skrivit i efterhand men detta har varit våran drömresa i stort. Jag åker gärna tillbaka, speciellt till Koh Lipe, det är mitt paradis😊 men nu ska jag hålla mig hemma ett tag😁