Nya vägar

Ibland händer saker man inte trodde skulle hända en själv.

Jag fick ett samtal av Nina, en barndomskompis till Jonas som jobbar som sjuksköterska på en avd på sjukhuset i Örebro.
-vill du jobba hos oss så ringer du min chef snarast!
Mkt riktigt ringde jag, och måndag till torsdag denna veckan har jag gått bredvid. Har tjänstledigt från hemtjänsten så länge.

Mycket nytt är det, ja i alla fall rutinerna på avdelningen! Dom har varit så trevliga och snälla, och jag upplevs säkert som en förvirrad höna:/
Haha!
Men jag trivs redan:)

Nu har vi nedräkning. Snart åker jag, Jonas, Sara och Rickard till Paris:) där ska vi äta baguetter och dricka vin;)
Ska bli skönt att göra något bara vi vuxna!

Idag fick vi så underbara nyheter! Den största kämpen jag känner är Texas<3
Han har nästan sedan födseln fått utstå och kämpa så som ett barn inte ska behöva göra!
Men han är ett mirakel<3 och den största kämpe jag någonsin träffat!

I onsdags opererades han igen! Han är ett hjärtbarn för er som inte läst Maries blogg. Och nu behövdes det göras en operation till, och idag kom han till vårdavdelning och mår bra:))))
Så underbara nyheter!

Träningen flyter på! Det är fortfarande ett beroende;)
Jag känner att jag blir starkare och orkar mer!
Än så länge har jag endast kört ett spinningpass men jag skulle vilja prova på ett crossfit pass oxå! Men dom har börjat med ett bokningssystem via nätet
Och man hinner inte alltid med att boka pass, platserna tar slut väldigt fort!
Men en dag;)
Och snart öppnar det nya gymmet här i frövi! Vi va ner och kollade idag hur det ser ut och det blir riktigt fint:) och maskinerna är ju riktigt bra!!! Gick så smidigt. Och där ska det köras yoga det bör provas;)

Nu ska jag och killarna fixa tacos innan Jonas och Rickard kommer hem. Sara är i Rättvik och ska tävla med Clash i agility:)
Lycka till! Vi håller tummarna:)

Ha de gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0