Hockey!

Är precis hemkommen från Kungsör, FFIK Team04 spelade poolspel denna söndag förmiddag.
Måste erkänna att det tog emot när klockan ringde imorse, egentligen skulle jag jobbat men jag tog semester så tidigt en semester dag ringer klockan och jag skulle gärna legat kvar.... Men vi fick på oss kläder och lite frukost i magen! Sen bar det av till Fellingsbro samling 7:45! Det är tidigt!!!
Fick besked om att det var två sjuka och inga 03:or som kunde täcka upp för dom hade oxå match idag!
Men men vi rullade mot Kungsör. Fyra matcher mellan 9-11. Dom spelar 1*18 min och med tutbyten 1.5 min. Ffik hade två avbytare. Dom kämpade så väl sig genom alla matcher men tyvärr förluster i alla 4:( men som målisen sa: vi är inte här för att bara vinna utan ha kul!!! Och så är det:) killarna hade det kul och kämpade men orken och viljan började tryta mot slutet! Dom är ju bara 8-9 år och det tar på kropparna att inte få någon längre vila. Jonte gjorde ett mål!! Superduktig tycker ju jag som partisk förälder;)

Det tråkiga i det här att en person med anknytning till laget sa i omklädningsrummet efter sista matchen att det här va 4 matcher 4 förluster! Tycker ingen av er gjorde någon bra insats:( sämsta som den sett dom spela!
Jag blev så paff så jag fick inte ett ord ur mig! Och Jonas blev så arg så han fick bita sig i tungan för att inte säga något dumt till personen ifråga.

Dom här killarna som kämpat så väl! Dom är 8-9 år med en stor lust att spela hockey och har kul!
Klart man deppar ihop när man inte har någon ork och ligger under! Men man säger inte så åt små barn men en önskan att spela hockey och ha kul!!!

Vi pratade med Jonte i bilen på väg hem och sa att det som sas får stå för den personen! Vi tycker han gjorde en bra insats på poolspelet och han tyckte oxå det:)

Jaja nog skrivet om det! Nu har jag fått ur mig det;) nu ska jag ner i källaren och kolla i frysboxen, vi får hem en halv ko i em så det måste ju finnas plats:)

//Cissi

Min finaste hockeykille<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0