Apr. 06, 2013

Frukost blev det, baguett såklart när vi är i Frankrike:)
Vi bestämde oss för att gå till Champs Elysee och även besöka Triumfbågen. Så vi startade våran vandring;) det blev ett öl/drink stopp på vägen och även ett crêpes stopp. Jag åt med nutella och jordgubbssylt;) sen strosade vi på Champs elysees och vilka butiker, vakter i alla butikerna och massor med personal, alla var så trevliga! Häftigast var modeskaparnas butiker där öppnade dom dörren när folk skulle in;)
Sara shoppade loss ett par ursnygga Lacoste skor. Sen åt vi på en bakgata, inte lika dyrt som på huvudgatan;)
Vi tog ena sidan till Triumfbågen och den andra sidan på väg tillbaka. Det låg bilfirmor efter gatan och dom hade inte vilka bilar som helst;)

Vi gick hemåt och gjorde oss klara för att gå ut och äta. Vi hittade en restaurang någon gata ifrån våran lägenhet där det var god mat, vi åt tre rätters. Jonas åt sniglar;) och det va gott!
Supermätta gick vi hem och la oss i soffan och kollade tv (vissa sov)
Denna natten sov jag något bättre för vi hade dörren öppen lite grann.

Idag gick jag och Sara och handlade frukost. Sen tog vi metron och hamnade rätt på en gång;) skönt att åka med tre världsvana människor;)
Vi stannade först på en restaurang och drack våra livs dyraste cola!
Sen tog vi oss till Notre Dame, vilken otrolig byggnad! Jag gick där inne och kände mig så liten:)
Och jag är så fascinerad av denna byggnad. Så bra att dom valde att restaurera byggnaden:)
Sen hade Sara så ont i magen så vi tog oss hemåt genom latino kvarteren. Fick känslan av gamla stan i Stockholm.
Vi la Sara och vi andra skulle gå en sväng och leta upp Mc Donalds vilket var en besvikelse.
Men tur i oturen hittade vi en shoppinggata och i slutet av den låg "puben i hörnet" för under promenaden hade vi blivit törstiga. Jonas och Rickard tog en kanna öl och jag beställde en drink Tutti Vodka. När beställningen kom va det fyra olika drinkar! Men gott va de;)
Vi tog en annan väg hem och gick förbi en brandstation och strax efter kommer en bil på utryckning som Jonas skulle filma, men glömde att trycka på knappen:) haha!

Sara hade sovit riktigt gott och mådde lite bättre när vi kom hem. Jonas och Rickard gick och handlade snacks;) så nu sitter vi och trycker!! Ska ev gå och äta ikväll på puben vi va på. Vi får se vad som händer;)
Imorgon ska vi definitivt åka upp i Eiffeltornet:)

Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0