jaha

ja det är inte så tätt mellan bloggningarna men men det tyder väl på att jag har endel annat och göra;)
Sen om denna tid punkt på dygnet är den bästa att blogga på kan väl diskuteras men här kommer det iaf en rapport från familjens liv :D

Sen sist har det jobbats och jag har varit på 5:an och jobbat några pass till så jag kanske ligger bra till ändå;) har några fler pass inbokade framöver med, redan på tisdag! Och på måndag ska jag gå bredvid på 1:an nu är det mkt:P men jag gillart!!
Jobb veckan avslutades med en vabb:( Alex va dålig i magen och jag befarade magsjuka!!! Det är väl det absolut värsta som man kan drabbas av tror jag.... ja jag ligger hellre en vecka i feber och värk i kroppen än magsjuka ett dygn!!
Så jag satte igång och bädda rent hans säng, städa toalett och resten av huset! Lilleman sitter och kollar bolibompa och verkar må bra:) jag frågade om han ätit ngt speciellt... nää jag vet inte! Hmmm ja va ska man då tro om en orolig lös liten mage.....
JO! Äter man mkt vindruvor blir man lös i magen... Hittade nämligen en tom vindruvs ask när jag plockade undan i köket! Jaha blir man va Lillemans svar på de;) så med ett renstädat hus och en frisk unge behövde vi inte ställa in eftermiddagens träff med Marie, Andreas, Maximus och Texas :)

För förra torsdagen hade vi träff med våra vänner hemma hos dom. Äntligen! Fick vi till en träff med barnen oxå, och vi fick träffa dom goaste ungarna. Busen Maximus och Kämpen Texas!
Barnen hade så kul ihop, för det är så svårt och veta om det fungerar. Men vi hade tur och Jonas lärde Maximus att äta grädde med saft i för då blir den rosa;) så nu har Jonas besöksförbud gällande Maximus tills våra barn blivit stora nog så Marie kan lära dom allt hon kan ;) och tills Maximus glömt att man ska ha saft i grädden:P

Alexander!

Jonathan!

Maximus och Alexander.

Den bilden säger allt! :)

Hej Kompis! Texas och Jonas träffas äntligen :)

Goding<3

Andreas :)

Marie och Jonas, jo dom pratade faktiskt efter besöks förbudet ;)


Maximus bakade bajskakor... kanske till Jonas ;)

Jonte njuter i solen!

Bus!

Det är bra med stora kompisar tycker Maximus för dom lär en stora barn lekar som är nyttigt för mindre barn;)

Texas funderar på vilka filurer som släppts in i hans liv och hur det kommer sluta ;)

Tack Marie, Andreas och barnen för mat fika och underbart sällskap:)

Så åter till igår....
Vi hade ju bokat in en ny date men som många vet när man bokat något och längtar så otroligt mkt till denna dag så händer det ju såklart något :( och självklart föll det så även denna gång. En kompis fick feber och orkade inte med massa lek och bus! Så vi håller tummar och tår att detta dumma dagis virus släpper taget om Maximus och inte ger sig på Texas eller föräldrarna! Så vi kan göra ett nytt försök nästa vecka...

Våra barn blev ledsna med förstod ju att man inte orkar leka med feber och att det inte är så bra att bli smittad. Men med en påhittig pappa Jonas ändrades attityden när det bokades bowling på Strike & co. Så vi for iväg och hem kom en utklassad mamma med två nöjda barn! Ja så är det jag förlorar i bowling mot mina barn:( men som Alex frågade -Du är väl glad på riktigt att jag vann? Och självklart är jag de:D

Idag har killarna lekt med kompisar Alex med sin tjej Julia :)Jonte har lekt med Kevin, och dom har samma brinnande intresse för fotboll. Spelar dom inte ute så är det på tv-spel eller som ikväll Jonathan va och kollade fotbollsmatch hos Kevin. Känns som han börjar bli stor:) men dom hade inte riktigt orkat kolla hela utan i halvlek gick dom ute och spelade fotboll innan det va dax att följa Jonathan hem :) är så glad att dom hittat varandra och dom bor inte långt ifrån varandra heller:)

Har idag fixat presenter till Jonathans kompisar som ska ha kalas imorgon:) på badhuset, så imorgon kväll kommer vi ha en riktigt trött kille! Men han har tur som får lite söndagslyx när han kommer hem, vi ska till Sara och Rickard på tacokväll! Ja Jonas med efter en jobbhelg:)

Nehe dax att fixa matlåda till Jonas som jag lovade:) Ja vet att jag är en snäll fru:D

Måste ju lägga in en bild på en annan goding....

Här är fina Elsa:) mitt kusinbarn!

Nu så stänger jag ner för idag....

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0