To long

Oj! Så längesedan jag skrev....
Ska försöka bli bättre att skriva för jag vet att det finns dom som tycker om att läsa om oss:)

Så vad har hänt sedan sist???
Mycket är det som har hänt.

Om vi börjar i november... närmare bestämt 12 november. Det var den dagen jag blev äldre och visare ;)
självklart blev det kalas med släkten här hemma. Jonas hade lagat jättegod mat och till efterrätt blev det pannacotta:) tror det var uppskattat. Så roligt att min släkt kom och uppvaktade mig:) Tack<3
På kvällen var det vuxenkalas på brandstationen!
Jag bjöd på smörgåstårta, vin och öl. Och självklart LEKAR hihi. Vi hade femkamp, och massor av bilder togs men med repekt för mina vänner lägger jag inte ut något av dom;)
Tack alla ni som kom och firade med mig jag hade en riktigt bra födelsedag :)

Men det är inte lätt att bli äldre... Under hösten har jag dragit på mig den ena förkylning och feber efter den andra:(
Även en lunginflammation.... Oj så dålig jag var. Hostade så jag inte trodde jag skulle kunna få i mig luft. Och trött och orkeslös var jag:( men jag blev bättre:)

Sen kom julen. den firades hos mamma och pappa tillsammans med Jonas och Linnea:)
Tomten kom och Jonathan.... han tyckte han kände igen tomtens röst;)
så till jul tror jag inte han tror mer på tomten, men jag tvivlar på att han tar vem som är tomte;) få inte igång den externa hårddisken så jag har svårt att lägga ut bilder... nej föresten... jag hade missat att ladda batteriet till kameran så jag hann väl ta ca 5 kort sen va det tomt!
Men som tur är har jag en mkt fotointresserad svägerska med en riktigt bra systemkamera som tog bilder som jag ska få vid tillfälle :D

Nyåret kom och gick, har för mig att både jag och jonas jobbade då. Så killarna va hos morfar och mormor och hade haft det jättebra:) jag tycker inte nyåret är så speciellt dom senaste åren har vi varit några st och lagat god mat och umgåtts det är så lagom så:)

Nya året kom med nya utmaningar och nya möjligheter.

Jag bestämde mig för att jag vill prova på något annat inom jobbet... så i sommar ska jag ha tjänstledigt och jobba på Lindesbergs lasarett på avd 5 :) ska bli så kul!
Har gått bredvid och jobbat extra. Det är riktigt utvecklande och stimulerande jobb och jag tycker det går riktigt bra...hoppas dom jag jobbar med tycker likadant;)

Har hunnit med att få ett kusinbarn oxå, världens sötaste tjej kom till världen 10 januari 2012. En liten Elsa:)
Grattis Millan och Björn till eran guldklimp :)

I februari närmare bestämt 19 februari var vi och firade min älskade mormor <3 hon fyllde 80! Fick då träffa många i släkten tycker det är så roligt att ses!

Sen kom mars och våran "lilla" Alexander fyllde 6 år. Kan inte förstå vart åren tar vägen!!
Våran lilla kille ska börja förskoleklass till hösten!!
Och igår kom klassindelningen och vi är jättenöjda:) Han hamnar på Åsen där Jonathan oxå går fast i 2.an då!!
Men det känns bra för Alexander är bekant med personalen eftersom han varit med till skolan många gånger och personalen känner oss och det känns bra:)

Jonas fyllde oxå år i mars men det blev inget större firande av det... han tycker inte det är så nödvändigt;)

I slutet på mars blev jag så överraskad...
Hade jobbat på sjukhuset på lördag på dan, och kom hem la mig i soffan med killarna och tänkte njuta av en lugn hemmakväll..... Tji fick jag!
Jonas sa åt mig att jag skulle duscha och byta om till något finare. Och se till att vara klar en viss tid, inget mer fick jag reda på hur mkt jag än tjatade! Jonas är så tråkig på det viset han försäger sig aldrig eller yppar ngt !
Men vi åkte iväg efter att Jonathan skvallrat att vi skulle till Grekiska Kolgrillsbaren i Örebro:) men det som hände sen kunde jag inte tro i min vildaste fantasi!
Andreas och Marie mötte upp! våra älskade vänner som haft ett tufft år och vi har inte kunnat ses av olika anledningar men äntligen efter tissel och tassel mellan Jonas och Marie fick vi till det och Andreas va lika överraskad som jag! Tack ni underbara:)

Annars rullar det på som vanligt här, fullt upp hela tiden! Det är jobb, skola, dagis, träningar, möten, kompislek och massa annat så vi lever och kämpar på:)

Idag ska vi åka in till Örebro när resten av familjen behagar vakna;) Alex vaknade nyss och sitter och kollar bolibompa men dom andra två sover gott eller tre Shakira oxå;) nee nu vaknade Jonathan oxå:)

Ska nog försöka väcka hunden och ta med henne på en promenad... eller inte hon lämnar väl inte husses sida;)

Ha det bra alla ni som läser detta:) lovar att återkomma snart!

//Cissi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din blogg <3

2012-04-11 @ 19:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0