Tillbaka i verkligheten...

Ja då var vi tillbaka i verkligeheten med rutiner (som inte sitter) jobb, matlagning, städning ja allt en vardag innehåller!

Ångrade mig ganska mkt i söndagskväll och rejält på måndag morgon när klockan ringde 5 :/ fy så segt de va att kliva upp. Att väcka pojkarna va inte en lek! Jonathan somnade om säkert 11 gånger och Alexander frågade om han verkligen måste gå upp nu?!


Alexander<3 med alla sina gosedjur!

Vi kom iväg och ganska i tid;)
Det gick bra och jobba, Tack till Louise! som bytte jobb med mig då jag inte fick på mig skon på höger fot pga ett bett på hälen! så jag trampade runt i mina Foppa. Visst va det segt och jag var trött och vid lunchen vid 13 tiden sa en jobbarkompis va du mkt trött i morse Cissi, Nja va då då? din namnskylt sitter upp och ner! jaja, det gick bra och jobba och några brukare hälsade mig välkommen hem:)
Barnen hade haft en bra första dag på skola, förskola oxå. Jonas hade laddat hela dagen för rökdykning. och bästa Emmy kom förbi och pussade och kramades:) och fick massage!
Jonas var på rökdykningen sen tillbaka till stationen duschade för att sedan åka till Korsnäs för möte och nattjobb. Men har man slappat i 2 veckor är det bara och köra hårt!!
Ja både pappa och mamma var förbi och sa hej och hörde hur vi haft det:)

Igår tisdag var jag ledig, och Alexander oxå. Han låg inlindad i en filt hela förmiddagen i en saccosäck och kollade barnprogram. han klädde på sig vid 12.30 när det dukades fram lunch. Jag bloggade och plockade lite, Jonas sov ju så det blev inte mkt gjort! När han sedan vaknade åt vi och jag hämtade Jonathan i skolan. vi var tvungna att åka in till Örebro och köpa ny tvättmaskin och den nya fungerar så bra:D
Så jag tvättade endel i går kväll. Pojkarna var hos farmor och farfar en stund dom har saknat varandra mkt tror jag :) sen åkte ju farmor till Norrland imorse på semester med en kompis.
Jag snörade på mig skor och gick en promenad det var så skönt!

Idag var det oxå segt att gå upp trots jag fick sovmorgon till 7! Båda pojkarna låg i saccosäckarna och tittade på barnprogram när jag kom upp. Fixade havregrynsgröt och ägg. Sen bar det iväg, Jonathan till skolan och Alexander till förskolan. Hade utvecklingssamtal med Alexanders ansvariga pedagog (är ju så fina namn nu för tiden) och det gick jättebra. Han är en omtyckt, positiv kille som engagerar sig i allt som händer med ett leende!
När jag kramat hejdå, gick jag en promenad i regnet och kände mer och mer hur jag ogillar hösten:/ sen var det bara hem och duscha, hängde tvätt körde igång en ny och plockade ur och i diskmaskinen. Sen mot jobbet, en kortdag men hade ett möte med anhöriggruppen först sen lite i magen för att sedan ha APT (arbetsplatsträff) resten av eftermiddagen.
Jonas hämtade killarna, sen in till Örebro igen för att besiktiga bilen. Jag handlade på vägen hem och när jag står på Ica parkeringen kommer dom förbi på vägen med en MIO-kärra bakom bilen!! YES!!!! våran soffa:) när jag kom hem hade bästa Jimmy varit här och hjälpt Jonas bära in soffan och ställt den på plats!! Känns så skönt att ha en soffa igen:)
Just nu spelar killarna Wii och jag bloggar och lyssnar på musik:)





Jag älskar den här låten!

Den här är sommar för mig...

Nån mer som blir partysugen;)


Nehe, dax att ta kväll i soffan:) soffhäng nästa!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0