Valborg!

Ja igår va det sista april:) och för dom som är involverade i bandkåren här i Frövi vet vad det innebär... DEN ÅRLIGA BRANDKÅRSFESTEN!
Kl 17.30 mötte Sara & Rickard upp oss här utanför och vi gick tillsammans ner till stationen. Vi va först på plats och bänkade oss:) Det fyllde på och nästan alla kom! Maten kom från Linde Värdshus och mkt gott va det! Pepparsåsen va riktigt stark. En avtackning var det i år, Östen som valt att sluta. Tråkigt men samtidigt behövs det komma in lite nytt blod.

Alla barn som va med skötte sig så bra! Tycker det är en rolig tillställning när hela familjerna är välkomna:)
det var full rulle på alla små och till slut vaknade även den minsta Maja 14 dagar gammal. Fick chansen att mysa med henne en stund innan storasyster Elva tyckte det va dax att gå ner och kolla brasan. Så vi tog med dom flesta barnen och gick ner. Jonathan var där nere en stund men frös mkt och gick tillbaka till brandstationen med Jonas och hjälpte till att duka upp tilltugg. Jag och Alexander stannade kvar och han väntade på fyrverkerierna.... och vi väntade och väntade tillslut frös han så han skakade! Så jag bar honom upp till stationen och på vägen tillbaka avfyrades äntligen pjäserna!!! Så han kollade medans vi gick tillbaka, sen såg vi Grande finale när vi stog utanför stationen. Vi gick ner och pojkarna dansade en liten stund, sen körde Lars hem pojkarna och mig till min underbara svärmor! Som tog över och jag åkte tillbaka och vi festade på!
Vilken superkväll det va!! Alla dansade och va på bra humör:) Pilen spelade det vi ville höra och vi dansade. Kl 1 va det dax att slå igen tyckte Leo och grupp 2 som hade jouren och ordnade festen va nog glada över det! Och då va det grupp 1 som va dominerande på dansgolvet.
Jag och Jonas slog följe med Lena och Leo och blev med hem till dom, där satt vi i deras kök och pratade till 3.30!! Deras underbara barn kom hem och några kompisar till dom, men vilka underbara barn dom har!!! Men man får det man förtjänar:)
När vi gick hem va det -3.5 :/ så jag gick på för att hålla värmen uppe men Jonas va så seg!! hem kom vi och goa svärmor gick hem till sig och sov.
Pojkarna vaknade vid 9 och halv 10 i morse så härligt!! Alex tog en macka och mjölk och dom kollade på tv. Så goa barn vi har!!
Jonathan har lekt med en kompis hela dagen, har gått så bra. Alexander lekte med en kompis i några timmar och då passade Jonas och jag på att äta på Picasso. Idag gick dom nog runt på all bakfyllemat!

Sen har det mest varit lugnt idag vi har kollat på film och bara varit, Jonas och Jonathan spelade fotboll en stund ikväll och jag tog en hundpromenad innan Mästarnas mästare... så synd att min favorit Hanna Ljungberg åkte ur:(
Nu ska jag kliva genom duschen och fixa för morgondagen, tidig morgon för oss alla!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0