Saker och ting

Det händer saker ibland som får en att stanna upp och tänka till....

Ett kompispar fick en tuff start med sin nyfödda, endast en vecka gammal fick denna lilla filur hjärtstillestånd!
Men en kämpe som han är kämpade han och hans grymt starka föräldrar och storebror tillsammans och efter en vecka i Göteborg på sjukhus med slangar respirator och en operation fick han flyga "hem" till Örebro. Ni vet att ni funnits i våra tankar! Ni är kämpar allihopa<3 längtar tills vi får ses och kramas riktigt hårt:)
Detta lilla mirakel får en att förstå hur skört livet är... men han är en kämpe och en söt sådan<3

Härom kvällen fick jag ett telefonsamtal av en nära anhörig att en annan nära anhörig låg på sjukhus med högt blodtryck och hade dubblahjärtslag... ännu en gång kommer tankarna att livet är skört... tankarna finns hos dig med älskade<3 du är oxå en kämpe i mina ögon!

sen i tisdags läste jag på facebook om en vän vars son låg på sjukhus i Örebro med lunginflammation, varböld i ena lungan och även vätska i lungan... denna kämpe är 5 dagar äldre än Alexander och dom är kompisar! Nu läste jag idag att han ligger i respirator efter att lungan kollapsat efter dom tömt den på vätska!! Nu sövde dom ner honom som jag förstod för att lungan ska få vila och att han ska få hjälp att andas om han mot förmodan inte skulle orka...
Nu är det här oxå en riktigt kämpe<3 så det kommer gå bra han är snart på benen och leker för fullt! Men ni vet att ni finns i våra tankar! Och ni föräldrar är enormt starka<3

Kramade mina två hjärtan<3<3 extra länge i kväll och tänkte att allt kan hända så fort....


Annars idag har vi fortsatt vårat städprojekt! Men nu äntligen är vi klara:) Jonas har kört med röjsåg ute så klart!
Jag har dammat, dammsugit, torkat golv lister mm. Men nu äntligen är inne städat:) Nu ikväll började Jonas tvätta altanen ute på soldäck.... tyvärr blir det en resa till xl bygg imorgon bitti för att köpa mer rengöring, Fy va smutsigt det är:/ men det syns skillnad:)
Pojkarna har hjälpt till och städat sina rum, sen har dom lekt med Bamse & Clash idag vi hämtade hit dom för lite lek och bus:)
Alexander har varit hos ena grannen på em och åkt gräsklippartraktor med farbrorn:) tror dom tycker det är lika kul båda två!
Jonathan hade svårt att somna ikväll, återigen är det mörkret som skrämmer:( så när han frågade om jag kunde lägga mig hos honom va svaret självklart! Känns ju bra att någon här i världen tycker jag är en tygghet;)

Men så är det.... för mina barn är JAG! en trygghet någon att lita på.... som förälder är det väldigt viktigt att tänka på och förvalta väl....

Nu ska jag gå och förvalta något som dök på mig... tröttheten:)

Natti natti alla mystroll där ute!

Livets svåraste jobb är att vara förälder, men oxå livets roligaste jobb....


//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0