Äventyr

Nu är det inte alls lika tyst här hemma längre.... ja just nu när dom "små" sover är det tyst:) dom har haft en toppenhelg i Stockholm med mormor och morfar! Tack för en rolig helg:)
I måndags gick jag på semester!!! Så skönt, trots det regnade. Men som jag sa till Jonathan när han sa att det inte va något fint väder på min första semester dag, det är bara skönt att få vara  ledig och göra det man har lust med!
Jag hade lust med.... ja eller lust och lust med det behövdes, städas:/ så det gjorde jag. Jonas åkte till Linde och hjälpte Per med Martins rum:) blir jättefint! Han skulle köpa med mat från Wok house! Meeen... dom hade semesterstängt tills imorgon!!! Jaja vi åt på ett annat ställe, maten va ok men inte i klass med Wok House!
Igår fortsatte jag städa och hänga upp gardiner, blir så bra. Kvällen avslutades på Ica Maxi arena i Kumla där vi såg Indianerna ta ännu en seger:)

Dagen idag startade ganska tidigt, Alex vaknade runt 7 och var spänd på vart vi skulle ta vägen idag! För vi hade planer att göra en utflykt....
Eftersom Jonathan inte kunde somna igår kväll för han va så spänd på vad vi skulle göra så berättade Jonas för honom innan han somnade, men inte somnade han för det... så det slutade med att jag och Jonathan sov gott i min och Jonas säng:) det är skönt att ha någon att prata läskiga spöken och otäckt mörker med när man inte kan sova...

Jonathan för några år sedan:) sover gott på köksgolvet...

Dagens äventyr utspelades i Linköping!
Flygvapenmuseet fick ett besök av oss. Det var intressant och mycket att titta på tyckte vi alla:)


Mys bomb!

Jonathan & Alexander lyssnar med spänning på vad Pappa har att berätta:)

Tex att han flugit med en sådan:)

Alex provsitter Viggen!

Jonathan provsatt oxå Viggen!

Hajar ni?

Här är världens dyraste jordfräs.... Jas 39 Gripen!

Det blåser!!

Det här tyckte vi va roligast på flygvapenmuseet!

Men det andra var intressant och spännande:) Speciellt källaren där resterna av en DC 3 fanns... den har blivit nedskjuten av ryssarna 1952 över Östersjön och bärgades i mars 2004.

Sen åkte vi vidare till Cloettafabriken, OJ va mkt gott det fanns där!
Vi åkte därifrån med två välfyllda kassar och inte så mkt fattigare:P

Vi gjorde ett stopp vid Bergs slussar... som blev längre än ett stopp. Vi hade nog kunnat varit där hela dagen:) Vissa hade faktiskt stolar och filtar och satt längs kanalen och hade säkert suttit där länge!


År 1815 stod det på kanten på slussen..

Vi har haft en kanonbra dag:) så kul och göra spontana utflykter!
Och pojkarna är så duktiga och gå och intresserade av olika saker!

Nu blir det sängen här för imorgon blir det återigen städning:/ och rensning av ogräs... så har ni inget för er vet ni vart ni är välkomna;)

Natti natti!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0