Så ovanlig tyst....

Väldigt tyst och lugnt här hemma..... Lite för tyst och lungt faktiskt... men dock skönt:)

Jonas jobbar näst sista natten innan semestern, Jonathan & Alexander är på minisemester med mormor och morfar:)
För några veckor sedan ringde pappa och frågade om han och mamma fick låna med sig pojkarna den här helgen. För er som inte vet...ja ni är nog några stycken, så jobbar jag och Jonas samma helg var 6 vecka och då är morfar och mormor så snälla och ställer upp och har barnen hos sig hela helgen så vi kan jobba så:) det gör att vi får fler lediga helger ihop!

Så den här helgen var det dax mamma och pappa packar sina "jobba hela helgen väskor" och pojkarna packar sina "vara hos mormor och morfar väskor" i vanliga fall lämnar jag eller Jonas barnen på fredag kvällen och sen hämtar jag dom på söndag kväll. Självklart hälsar jag på dom på mina lediga timmar under helgen! Men den här helgen såg annorlunda ut.... jag och Jonas packade våra "jobba hela helgen väskor" Alexander & Jonathan packade sina "mini semester med morfar och mormor väskor"
Iveckan berättade mormor och morfar för sina barnbarn att dom bokat hotell I Stockholm och frågade om dom ville åka med???
JA!!!! BO PÅ HOTELL:)

Så i torsdags va mamma och pappa här på mat och installation av bilbarnstolar och DVD-skärmar:) bilresan räddad! Vi bestämde att dom skulle hämta pojkarna kl 11.
Kl 8:00 vaknade två förväntansfulla killar:) vi åt mysfrukost i vardagsrummet och kollade på bolibompa och sommarlov.
Kl 9 frågade dom var kl var....
va är kl nu? 9:05
Hur mkt är kl? 9:15
Nu då? 9:16!!
Men NÄR ska vi åka? När kommer mormor och morfar?
Kl 11 kommer dom:) DET ÄR JU JÄTTELÄNGE KVAR!!!!
Men vi uthärdade med Rorri, Nasse och många andra barnprogram. Allt färddig packat och klart. 11.10 kom ÄNTLIGEN mormor och morfar! Mormor fick två bamsekramar av sina killar sen, dom gick snällt på toa som jag bett dom om och tog på sig skorna och sprang ut i bilen. På med Dvd-filmerna och hörlurar på... Kram och puss...vink vink till mamma.... Gissar dom har haft en toppen helg i Stockholm...
Ja jag vet för jag har pratat med dom att dom har det jättebra:) Knappt så dom hinner prata:P

Själv har jag jobbat en kväll och en dag...Bara en dag kvar sen...SEMESTER!!!
Går så bra och jobba har ju underbara vikarier:)

Eftersom det inte varit så mkt bra på tv enl mig.... du tycker kanske de:) så har jag kollat på McLeods döttrar har kommit till avsnitt 92:) kollade jättemycket på det när jag väntade, ammade och hade Jonathan liten. Köpte boxarna....sen har det bara rullat på men nu har jag börjat kolla igen:)
Nu ska jag och Shakira krypa ner i sängen och invänta morgondagen:)

Gudbevare mig mina vänner<3 mina fiender ska jag nog klara av....



//Cissi

Kommentarer
Postat av: Helena

Alltsa nu vet ju inte jag vad som har hant och sa, och ar val partisk ocksa men jag forstar verkligen inte hur du/ni skulle kunna ha nagra fiender eller hur nagon skulle kunna va falsk/snacka skit mm om er.. och med det menar jag att du ar ju en av dom goaste manniskorna som finns och helt omojlig att inte tycka om :) (Jonas ar inte sa illa han heller forresten haha ;) ) forstar verkligen inte hur dom personerna ar funtade i sadan fall. Hoppas det blir battre snart och ni slipper sant trakigt, och att du kan njuta av din semester! :)

Stor kram!

2011-07-18 @ 23:44:32
Postat av: Cissi

Va fint skrivet! Tyvärr är inte alla så partiska som du;) man lär sig nya saker varje dag, om sig själv och andra människor. Många gånger handlar det om att andra människor är avundsjuka och därför pratar skit mm. Men även om man vet det är det jobbigt att gå igenom.

vi njuter för fullt av semester och lägger det bakom oss:)

Stora kramar till dig Helena!

2011-07-21 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0