Uppe med tuppen!

Är så skönt att både Jonathan och Alexander somnar utan problem på kvällarna, vid 20.00 brukar båda sova gott. Om man va smart skulle man göra sig klar och lägga sig i tid... Men varför vara ordentlig?!
Istället sitter jag och glor på dumburken på något oviktigt;) skyll sig själv morgonen efter när en utsövd Alexander tycker 6.30 är en bra tid att vakna och komma in till mamma och pappa och krypa ner :) då vet ju jag att om 30 min ringer väckarklockan och Jonathan ska upp. För ligger jag kvar och drar mig blir det ju han som blir lidande av att vi måste stressa!
Imorse va en sådan morgon, mamman trött! Jonas hade ju varit ute med vaktpatrullen och sett till så lilla Frövi håller sig lugnt:) så honom kunde jag ju inte räkna med han va hemma vid 2-3 tiden så han behövde sova.
Men denna morgon hostade och snorade Alexander jättemycket så jag tyckte det va bättre han satte sig i soffan och kollade tv såå Jonas skulle få sin sömn.
Han kröp upp i soffan med en filt om sig, jag gjorde mig iordning och när jag är klar sitter Jonathan i soffan han med inlindad i en filt:) va skönt för han är så svårväckt på morgonen! så jag tände en brasa och gjorde frukost. Sen skulle det packas för en friluftsdag för Jonathan. Tror vi fick med allt! Dom ska åka skridskor och pimpla nere vid Prästrygen och idag blåser det inte så mycket och tempen -6 solen ser ut att spricka igenom närsomhelst hoppas dom får en underbar förmiddag!

Själv ska jag plocka in lite tvätt och köra ett par maskiner. Se till så pojkarna har kläder tills ikväll, vi ska på handboll i linde tillsammans med mina föräldrar:) jag ska vila lite så jag orkar!


Jonathan <3


Alexander <3

Nehe dax att ta tag i den här dagen hela fm har ju snart gått ;)

ha en bra dag!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0