Några tankar...

Idag har jag varit ledig:) och pojkarna med! Jonas har haft sovardag efter nattjobbet:)
Så imorse åt vi frukost sen gjorde vi oss klara för att åka till Marieberg, och det gjorde vi med. Förstår inte vi måste ha fukt i Jonathans garderob... hans byxor har krympt på längden!! Han är ju ingen tjockis så i midjan sitter dom bra...men inte så snyggt med byxor som ser ut som det skulle vara högvatten:P

Vi åkte iväg och kom till avfarten mot Karlstad... då vräkte det ner vatten och vägbanan var översvämmad och folk kröp fram som sniglar för man såg inte långt framför sig. Men fram kom vi och hittade byxor:)
Åkte hem och fixade mat för Jonathan höll på att hungra ihjäl och det vore inte bra tyckte jag...

Vi ville låta Jonas sova så vi tog med Shakira på en promenad, som avslutades i plurret:) hon njöt! Igår träffade vi poliser utanför Futte:) nu va det inte honom dom ville åt utan dom som kör för fort...Alex var så nyfiken på hur deras laser fungerar så vi gick fram och frågade, dom visade och erbjöd sig skjuta på pojkarna när dom cyklade...men de va lite läskigt! Ni ska tro grabbarna kollade sig noga för innan vi gick över gatan dom ledde sina cyklar hela tiden över vägen:P Sen idag när vi kom vid infotavlan vid Korsnäs (ni som bor här vet vart jag menar, ni andra får använda eran fantasi:D ) stod det poliser och kontrollerade lastbilar. Det va mycket spännande och ena polisen vinkade åt pojkarna det va ju häftigt;) tyckte dom.

Godingar<3

Idag skulle vi åkt till fellingsbro och hälsat på Fam Lavestedt, men Jonas hade fått ett sms när han sov om att lilltjejen i familjen var skapligt trött efter inskolningen på dagis och efter en orolig natt med för lite sömn. Så vi skjuter upp våran dejt tills alla är pigga:)

Så vi våldgästade Micke Malm istället:D Vi tog med oss LITE åska regn, och blixtrar och slog oss ner på hans altan:) vi hörde inte mkt av va vi sa till varandra;) men Mickes fina damm blev påfylld:) och det blev svalare i luften:D
Det tog i och brakade loss rejält så pass att marken skakade. När det blev uppehåll bjöd Micke på mat:) jättegott och enkelt på Rasta;) TACK! Micke för en trevlig em/kväll:) Och du idag är det 26 dagar kvar till vi åker till SOLEN:D


Bästa Micke:)

För er som inte känner Jonas och er som inte känner honom så bra kan jag berätta....
Jonas är en urmysig kille med hjärtat på rätt ställe och glimten i ögat. Han är en otrolig man och pappa<3


Min älskling<3

Men han är en person som HATAR orättvisor,oärliga människor och när någon blir illa behandlad! Jag det är säkert som dom flesta av oss tycker oxå men sen har Jonas en egenskap som jag verkligen beundrar! Han säger alltid vad han tycker och tänker ( ibland vore det kanske bäst att vara tyst med då vore inte Jonas, Jonas ) men jag tycker det är så starkt gjort! Tyvärr så får han mycket skit för det, speciellt av personer som är äldre än honom och som inte kan ta sanningen.
Den som gör sig ovän med Jonas har sig en ovän för livet! en person har erfarenhet av detta, Jonas har inte pratat med denna på över 20 år....

Men Jonas kan även vara storsint och det visade han här för några månader sedan på begäran av en person som stått Jonas nära. Jonas gjorde det personen bad om och hoppades att det skulle lösa sig... men icke den personen tyckte inte det va värt att gå vidare och ta emot en ursäkt... Så den personen i fråga har ju oxå en ovän livet ut...
Ja det är fler som har en ovän livet ut, en person har sagt att denna har i uppgift att knäcka Jonas! Ja lycka till för är det någon som står för sin sak är det Jonas!

Han är ju en person som är händig, och han hjälper gärna till med sånt han kan. Ibland blir det lite för mkt för honom.Han är en sådan person som oxå kan ha svårt att säga nej när kompisar och nära frågar om hjälp. Jag kan ibland tycka han ställer upp för mycket på andra och inte tänker på sig själv... men det vet han att jag tycker:)
Men jag blir så ledsen när han ger av sin tid, kunskap och energi till andra som i slut ändan inte uppskattar det:( det är inte bara Jonas som blir lidande... vi hans familj som kanske ville göra ngt eller bara äta en frukost ihop för vi hade en ledig morgon tillsammans just den veckan... men det ser inte vissa personer... Nej! jag vet jag är ingen egoist så jag har svårt att förstå hur egoister tänker!

Nu ska jag slå ner mitt överkokta huvud på kudden efter allt bloggande...bara hoppas på att kudden inte börjar brinna;) då Jonas jobbar natt!

Stå på dig innan någon annan gör det!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0