En dag kvar...

Nu har jag bara en dag kvar av semestern... känns både och... är ju så skönt att vara ledig och inte behöva passa tider utan göra som man vill ta dagen som den kommer eller göra någon spontan utflykt... med det sköna med att börja jobba är att komma tillbaka till rutinerna speciellt för barnen:P

Idag har jag försökt sköta dom normala göromålen här hemma men det är ju så segt;) har iaf tvättat 4 maskiner och fått det torrt ska bara vikas och läggas in...

Alexander tog sovmorgon i morse, 9.40 kikade han ut ur rummet:) då hade jag hunnit hänga en maskin tvätt och kört igång två nya... (har ju två tvättmaskiner) och diskmaskinen var i plockad och igångkörd.
Jonathan & Jonas hade hunnit till sandgropen och hämtat ett lass sand till sandlådan oxå! :)
Jag va in en gång och kollade så allt var ok med honom och han sov så gott:) är ju lite nojjig av mig...
Åt god frukost på altanen. På förmiddagen var jag och hämtade Clash & Bamse för lite bus och mkt kissa... tror dom sög i sig hela Väringen igår:P Shakira låg bak i bilen och rörde inte en min när dom va här och busade!

Ja för er som inte vet har Bamse flyttat till Rickard, Sara & Clash:) han har det jättebra och får det han behöver:) för vi hade inte mer tid över på dygnet och vi hoppas på att Jonathans täppthet ska ge med sig det blev värre när Bamse bodde här. Det är så bra för vi kan träffa honom när vi vill och han har det så bra hos dom han och Clash är ju bästisar:)

Shakira och jag var ner till båthamnen och hon badade en stund, det tråkiga med Shakira och vatten är att hon blir så uppstressad :/ så efter 10 min skäller, gnäller och piper hon bara och ville inte gå upp... synd för hennes egen skull för hon skulle kunna bli med och bada mer om hon var lugn. Vi hade henne med i båten häromdagen, då va hon likadan....
Och med tanke på att hon är 9 år tror jag det beteendet är svårt att få bort... våran gamla tant:)

På em sammanstrålade vi med våra hårt arbetande vänner Sara & Rickard och dom hundarna sköter sig så dom får följa med och bada:) så vi åkte till abborrtjärn och vi var helt ensamma:) så mysigt för alla, hundarna njöt och simmade omkring och vi badade och hade kul. Sen blev det självklart fika! Ingen utflykt utan fika;) vi åt oss nog alla mätta på fika....
Sen när vi precis fikat klart kom det ett par med hundar så vi begav oss hemåt mycket nöjda:)
Tack Sara & Rickard för sällskapet:)

Nu ikväll åkte Jonas & Wille (min svärfar) ut och fiskade. Då passade jag på att ta en promenad med barnen på cykel när det blivit lite svalare:) vi gick en runda och på ett ställe låg en kopparorm :(( den va ganska lång och det va jättebrett mellan ögonen jag lovar;)
Jonathan & Alexander stannade och kollade på den och den levde.... Alexander frågade mig om den va farlig... NEJ! svarade jag med så orädd röst som möjligt och tog en rejäl omväg runt den:P Jag är inte rädd för ormar.....
Jonas kom nyss hem med en gädda som han fått upp:) den körde han till mamma och pappa för dom gillar gädda:) och nu kom han hem därifrån så jag ska vara lite social eftersom större delen av igår kväll gick åt att skriva inlägget:P

Lycka är en riktig vän....


//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0