De va de...

Då har hela sommarlovet gått! tycker inte det var längesedan vi stod och tittade när Jonathan hade sin första skolavslutning med förskoleklassen:)
Nu är det dax att kasta sig in i skolans värld på riktigt... känns både spännande och skrämmande. Våran lilla plutt har blivit STOR!

Någon timme gammal<3

Nu stora killen som blir 7 år i höst:)
Och Alexander blir äldst på förskolan:)

Ja så imorgon ska vi upp nu börjar det igen att passa tider och packa rätt i väskorna:P
Det är utflykt skolan, utflykt dagis, idrott, ute dagar, friluftsdagar och jag får ju inte glömma att packa mat mm till mig själv när det är jobbdagar.... ska ju berätta att förra terminen klarade vi bra så jag har god förhoppningar att vi klarar även denna termin utan större skador:)

Vi tjuvstartade faktiskt förra veckan, så tre dagar förra veckan va det fritids och dagis. Så vi har provat gå upp tidigt tillsammans efter en sommar med många långa sovmornar:D
Det gick ju kanon! Men trötta va vi när kvällen kom.
Nu har hela helgen gått.... ni tror säkert att vi suttit och laddat för kommande vecka men det har vi inte:) vi skulle kanske laddat fler maskiner tvätt än vi gjort och fyllt fler dammsugspåsar. Men i fredags tog vi det lugnt, Jonas va den som laddade för en jobbhelg!

I lördags tog vi tre sömntutor sovmorgon, åt frukost länge och åkte sedan in till Marieberg för att lämna tillbaka kläder som inte passade... det är konstigt! I affären sitter det bra och ser snyggt ut. Men väl hemma så skaver det och inte alls sitter snyggt...hur kommer det sig?
Men vi lämnade tillbaka det och åkte hem igen. För att byta om och ta på oss sköna skor:)
Vi åkte till Arboga och Micke, han lotsade oss ner på stan och vi fick äntligen vara med om medeltidsdagarna:D
Vilka härliga människor som klär sig tidsenligt och lever sig in i det:) Och vilka hantverk dom har!! Det är inga motivstrumpor 10 par för 100 kr utan jättefina handgjorda saker:)
Vi kollade på Zack en riktig pajas, grabbarna skrattade hjärtligt åt alla hans påhitt:) ja de gjorde jag och Micke med.
Vi åt och kollade runt lite innan Micke skulle hem och göra sig klar för kvällen, han skulle ut på krogen:) Jag och pojkarna åkte hem och gjorde klart maten tills Jonas kom hem. Kall potatissallad, grillad kyckling och karré med ben och halloumi! Så gott:) Sen tänkte Jonas och jag att vi skulle åka hela familjen och fiska....men grannen hade besök av sin syster med man och son så dom tre pojkarna ville leka. Så farmor och farfar skulle hålla ögonen på barnen så jag och Jonas & Shakira tog oss en promenad. Det va skönt med det känns att hösten är i antågande....det är kyligt! JA!!! det va ju lite rolig jag kollade på aftonbladet i går kväll där stod det att hösten dröjer.... på expressen stod det nu är hösten här! ja va ska man tro på?? Jag vill tro på aftonbladet.....

Jag tycker så mycket om sommaren,  tycker väldigt lite om hösten:( det blir mörkare folk kryper in i sina hus blir inte alls lika sociala. Man måste ha varmare kläder, inte bara dra på sig linne och shorts och njuta av värmen.
Och tar man på sig varma kläder på morgonen kan man räkna med att svettas ihjäl på em för då har det minsan blivit varmt... det blir grått och dystert... man tänder ljus inne och eldar, men har man en varmblodig man som jag så är det inte så bra och göra det... för då öppnar han en dörr eller fönster för det är för varmt inne...
Tacka vet jag ljusa ljumma sommarkvällar ute på altanen med barnen lekandes ute i bara shorts och t-shitr:D

Ja det positiva jag kan komma på med hösten är att vi hittar tillbaka till rutinerna igen:)
Kan tillägga att jag tycker om vinter och vår oxå:)

Fick ett sms av en vän igår, vars hund hade dött på morgonen:(( mina tankar går till er tjejer!
Tyvärr är det ju så när man har djur, en dag kommer dagen när dom inte finns mer det enda man har kvar är minnena... men det är svårt att föreställa sig den dagen:((

Våran lurvtuss har fått ny energi igen efter denna värmebölja och nu ikväll va hon tokig när Jonathan & Jonas spelade fotboll hon va med och jagade och tog den och sprang iväg:)
Hon njuter av promenaderna nu det är härligt och se. Hon är ändå 9 år:)

Alexander & Jonathan sover gott efter en dag ute i friska luften. Jonas har hyrt Åsa-Nisse och kollar på, jag sitter här vid datorn och samlar ork för att ta tag i tvätten:/

Om 21 dagar åker vi till Rhodos!! Ska bli så härligt:) om jag kommer iväg....
Jonas kollade mitt pass och där har jag efternamnet Ekström! Inte Englin..... ja som Jonas sa vi har ju bara varit gifta i 7 år:P
Så imorgon kl 9 ska jag vara på polisstationen och göra ett nytt pass:) och hålla tummarna att det hinner bli klart:P

Nehe kanske ska se om orken infunnit sig....

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0