Påsk

En dag kvar av påsken och den är jag LEDIG! Jobbade fredag kväll med Emmy och den blev lite dramatisk men det löste sig på bästa sätt:) Tack EMMY! du är en klippa:) Lördagen en delad tur och det flöt på och va lugnt:) Och idag en dag tur lika lugnt idag så jag och Stina har haft ut dom gamla i solen, åh va dom njöt! Så blir dom nu sjuka är det väl vårat "fel" haha!
Vilket väder helgen har bjudit på:) vi har suttit ute så mkt som vi kunnat och tagit promenader med dom som haft lust. Bäst att passa på och njuta av solen när den visar sig! Jag håller tummarna att det är bra väder imorgon oxå....

I helgen har pojkarna varit hos mormor och morfar och det verkar som alla är nöjda! Alex och mormor var till Marieberg och köpte kläder åt honom, var hans 5-årspresent från mormor och morfar:)
Jonathan och morfar va kvar hemma och hade det bra ute. Dom har inte saknat mig och Jonas allt för mkt:) Jag frågade när vi kom hem om dom haft det bra, ja sa Alex men jag har nog saknat dig och pappa lite men jag har inte tänkt på det! Underbara unge:) Dom har börjat få så fin färg i ansiktet, härliga sol!
Läste någonstanns att det endast krävs 30 min varje dag i solen för att få D-vitaminbehovet fyllt. Mera sol till folket:)

Och veckan som kommer har barnen påsklov och är faktiskt lediga hela veckan! Farmor och farfar ställer upp på onsdag och fredag från det att Jonas åker tills jag kommer hem, skönt för dom att vara helt lediga.
Jonathan behöver verkligen det!

Vissa människor tar mer energi än dom ger, dom måste leva ett jobbigt liv när det mesta är negativt och allt blir till problem. Att alltid ha rätt. Alltid stå i centrum och behöva någons energi.
Är så trött på energitjuvar.... men jag känner att jag inte behöver umgås med dom så det är ju bra! :)
Jag fokuserar på dom som ger energi som jag känner mår bra och inte behöver något hela tiden!
Jag har några få vänner och dom litar jag på till fullo och där det handlar om att GE och TA!
Ni vet vilka ni är<3
Nog om detta!

Bamse och Shakira har tagit sig ett vårdopp! Dom tyckte det va så härligt. Tycker bara det är synd att det inte finns något bra ställe här i Frövi att bada med hundar....
Våra älskar ju att bada och varma dagar vore det ju bra om det fanns något ställe där dom kunde få gå ner och svalka sig.

Bamse och jag har varit ute och joggat lite, det går bra men vi tar det lugnt och försöker hitta ett bra flyt. För även om jag säger att vi ska ut och jogga behöver han ju inte visa att han har 1000 gånger mer energi än mig. Så än så länge är det han som drar runt mig:P
Shakira orkar inte längre följa med på joggingrundor. Hon är ju 9 år och börjar bli stel och trött. Men långapromenader och gärna med ett bad som avslut det gillas skarpt av damen:)
<3

Nu blir det sängen här och hålla tummarna för att barnen sover imorgon så jag får känna av lite ledigt...
Fick faktiskt sova till 8 i fredags! Sen vaknade inte dom förens 9 och då hade jag plockat ur diksmaskinen hängt tvätt och startat två maskiner till :)

Natti natti sov sött!

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0