Premiär för i år!

Nytt år:) Får se vad detta året har att erbjuda?!

Julen kom fort och försvann lika fort tycker jag. jobbade på julafton till 13.30. Åkte hem till mamma och pappa och firade där. Mkt god mat! Pojkarna va så spända på när tomten skulle komma så dom åt inte så mkt. Dom kollade på Kalle Ankas jul med morbror, jag åkte upp till Jonas på jobbet med julmat, han hade turen att jobba;)
När tomten äntligen kom efter punktering på en av renarna, visade det sig att det var tomtemor som hälsade på i år;) döm om min förvåning när hon klev in. Jag trodde ju det va en annan tomte som skulle komma! Efter någon sekund kopplade det vem det va;) Pojkarna tyckte inte tomten va så otäck i år. Dom hämtade paketen själva och tomtemor fick en varsin kram innan hon gick:)
Två nöjda pojkar lekte med sina saker hela kvällen, och morbror va nöjd han med när han fick bygga Lego!

Annars har det varit ganska lugnt känns det som, Ny år skulle vi firat med mamma, pappa, mormor och morfar. Men pappa mådde inte så bra så vi blev hemma, Micke kom över och firade in det ny året med Oxfile potatisgratäng, fruktsallad, chokladpudding och kladdkaka:)
Grabbarna väntade spänt på 12-slaget och dom höll sig vakna, Jonas somnade i fotöljen vid 22 tiden och la sig 22.20 i sängen. Han va inte ute i snönvädret och kollade på raketerna med oss. Gott nytt år!

Jobbade i helgen, det gick så bra. Louise är tillbaka halvt efter sin mammaledighet och kommer jobba sina helger. Våra helger:) Malin har gått hem på mammaledighet, nu väntar vi med spänning att den lill* ska kika ut!
Malin kom i söndags och hälsade på, riktigt kul!

Idag har pojkarna fått sina rum rensade och ommöblerade! Igår städade dom sina rum och va in till Ikea med Jonas och köpte en låda till Alexander att ha under sängen! Det Alexander behöver är en bokhylla mindre modell kanske blir en sväng till Ikea;)
Va ner till rinken och pojkarna åkte, isen va inte bra men det dög åt dom. TACK MICKE! för du lärt dom resa sig på skridskorna när dom ramlat:) va ju så smidigt att slippa lyfta upp dom hela tiden!

Nu väntar renbäddning av våran säng, disken tvätten och Shakira ska få sig en genomgång! Hon fäller flera kilo om dagen så nu ska jag borsta riktigt och raka henne, lite. Det blir i källaren skulle jag tro, eftersom jag dammsugit och torkat golv här uppe idag!

Hoppas ni får ett bra 2010:)

Det måste gå, det kommer gå! Tillsammans är vi starka!

/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0