Kolmården!

Eftersom Jonas hade en ledig dag från jouren idag bestämde vi igår att vi ev skulle åka till Kolmården:)
Klockan ringde 7.00 det va segt att komma upp, slog igång datorn och kollade vädret..inte lovande! Regn hela dagen, satt i valet och kvalet tills en kompis på Facebook sa att det va klart vi skulle åka, bättre med regn än stekande hetta. Det är ju så sant:) Jag fixade det sista jag inte gjort i går och gjorde mig i ordning.
Alexander vaknade strax efter, han frågade om han skulle till dagis idag. Nej, idag åker vi till Kolmården! Där va det sagt och bara att hålla vad man lovar. Väckte Jonathan och Jonas som åkt med nattpatrullen så han va lagom pigg;)
Åt frukost och packade in oss i bilen, mot Norrköping. Har lånat en dvd till bilen av Beppe och TACK! Va bra det funkade, barnen satt som ljus på vägen ner och kollade på Pippi på 7 haven.

När vi kom till Kolmården åkte vi Safari först, Alexander blev eld och lågor när han fick se girafferna:) För er som inte vet har han en giraff som gosedjur. VI såg alla djur under safari turen, Björnen som klättrade upp i ett träd för att sen kasta grenar och bark på "kompisen" nedanför. Lejonen parade sig...  Solen kikade fram och det gjorde djuren med:)

Parkerade och det va MKT folk men vi har haft en kanondag! In i parken och gick direkt till delfinariet för att kolla på delfinshowen. Jonathan och Alexander va spända och när dom släppte in delfinerna innan föreställningen och dom simmade runt och lekte. När dom simmat en stund och tränarna tog in dom i bassängen bakom tills föreställningen började, frågade Alexander om det redan va slut:) Sen stog dom mellan benen på mig och Jonas som satt och kollade med ögon som kunde ploppat ur ögonhålan närsomhelst;) Dom klappade händerna och stog helt fångade av upplevelsen. Showen va rolig och medryckade. Kändes jättekul att dom fick uppleva dessa underbara djur! När vi kom ut frågade dom om vi skulle gå in direkt igen och kolla. Vi kollade lagunen och Brådjupet. Under tiden vi såg showen hade det kommit en rejäl rengskur, sen kom det ca 10 droppar så vi va aldrig blöta, solen kikade fram då och då.
Vi åt lite sen kollade vi resten av djuren, snöleopard, tigrar, apor alla va framme och lekte och verkade tycka de va skönt att vädret va bra. Vi va in och hälsade på getter, får och grisar. Killarna tyckte det va så kul:) Alexander åkte elbil runt en slinga, va jättenöjd när han kom tillbaka.
Vi hann inte se en show till, hann inte heller med Bamses värld, Delfinexpressen el linbanan. Men eftersom pojkarnas faster och "farbror" och kusiner vill åka så blir det nog en sväng till i sommar:)

Vi gick in och kollade på Tropicarium oxå på alla ormar, spindlar och andra läskiga djur!! Frågade Jonathan om han tyckte det va spännade men lite läskigt? JA! Det tycker jag med sa jag, då log han mot mig:)
Grabbarna har varit så duktig hela dagen:) känns så kul att göra ngt som familj när allt går så smidigt!
På vägen hem somnade båda två efter ett par mil, kl va då runt 19. Jonathan sov hela vägen hem, Alexander vaknade när det va 5-6 mil kvar hem. Det va svårt att få dom att somna ikväll:) men nu sover Jonathan i sin säng och drömmer säkert om delfiner, det är det första dom sagt att dom sett när farmor och farfar frågat vad dom sett för djur idag:) Jonas och Alexander sover i hans säng.
Jag ska skaka våra lakan och duscha för jag och Kira har varit ute och joggat sen vi kom hem...ja jag är inte riktig, gått en hel dag i Kolmårdens djurpark med backar utan desslike..för att sen ut och jogga när jag kom hem;) men huvudvärken släppte och jag känner mig pigg! Men kommer alldeles säkert somna ovaggat...

Take Care!

Kommentarer
Postat av: Lill

Tusan va du bloggar nu ;-))

Låter kul det där m Kolmården.

Nu har jag bara helgen kvar!!

2009-07-08 @ 08:36:21
URL: http://blogg.mysight.se
Postat av: Cissi

Japp! Visst är jag duktig;)

Måste se till att det blir Kolmården, Jonas är inte helt med men det ska vi ändra på:D

Imorgon är det fredag...Härligt med SEMESTER:)

2009-07-09 @ 22:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0