Hmm

Nu sover pojkarna och Jonathan somnade själv nu ikväll i sin säng:) framsteg!
Själv har jag haft ledigt i två dagar nu så skönt, börjar med en kväll på torsdag. Igår va vi bara hemma jaAlexander hade tre timmer på dagis på fm och jag fick ett ryck på em och fick hjälp av Alexander att städa, han skurade golv så glatt så, gjorde inget att han va lika blöt som trasan:) Jonas jobbade em och jag fick ganska mkt gjort på kvällen. Imorse va de Jonathans tur att går tre timmar på dagis, dom hade haft julgransplundring:) Jag, Jonas och Alexander åkte ner till brandstationen och tvättade bilen och dammsög ur den, det behövdes och det va lika tråkigt som förra gången att göra de...
Jonas jobbar em idag med så vi ville göra ngt kul och träffade Sofia, Ebba och Wilma. Elisabeth och Eliott. Va en sväng till lekparken vid Hinseberg, men det blåste mkt:( gick därför hem till Sofia och tjejerna och lekte inne. På vägen dit mötes vi av en flock änder:(:/ hatar verkligen dom!!!! Ochdom komm flygandes emot oss, landade och sprang mot oss. Vi mammor försökte hålla god min med gråtande barn i händerna och änderna efter oss. När dom sedan lyfte och flög ner mot vattnet sprang barnen före oss och förbi stället där dom håller till....Tycker  det är jobbigt när fåglar ska vara så nära och på. Alexander blev biten förra hösten i fingret av en and när han inte släppte brödbiten tillräckligt snabbt!
Efter lek och fika gick vi hem och lagade mat, Jonathan har fastnat för filmen Göta kanal 2 och vill se den hela tiden och den kollade vi på efter maten:) Sen har jag hunnit plocka undan och ska nu ner en vända i källaren. Jonas har varit jätteduktig och målat tvättstugan oxå. ÄR så skönt att ha rent och fräsch där nere.

Laddar för morgondagen! Lek och buslandet är inbokat imorgon. Pojkarna är jätteglada för Jonas ska med och Anders:)  Det sista Alexander sa innan jag stängde hans dörr nu ikväll:)Anders ska med imorgon mamma! Sen harhan sag a jag kan filma är dom leker så Petra oxå får se, han är så go.
Måste ju berätta va Jonathan sa igår kväll när jag lagade mat. dom skulle ner och hämta något i garaget (källaren) På väg upp sa Jonathan som gick först Är du rädd Alex? Det är ingen fara jag är här med dig:)Så söt.

Ta hand om er!

/C

Kommentarer
Postat av: Jennie

Trevligt det var här då ?? Nu saknas bara ett nytt inlägg oxå, jag vet ju vad du lovat... en ivrig läsare =)

2009-01-22 @ 18:08:40
URL: http://jew75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0