En rapport...




Lördagen var en jobbdag för vissa...Jonas, Anders och Petra jobbade hårt med att riva deras badrum med stor hjälp av Anders pappa och Petras morfar. Det gick jättebra för dom! Jag och pojkarna fikade och lekte mest:) Maten var en ny upplevelse:P Kålsoppa...Det va helt ok, trodde inte pojkarna skulle äta så jag hade handlat med Billys Pan Pizza men döm om min förvåning när Jonathan bad om en fjärde portion:) Alexander mumsade oxå med god aptit.
Jonas och jag åkte hem till oss med pojkarna och plockade fram lite chips, skruvar och stjärnor och dip som dom delade med farmor. Jag drog på mig springskorna, reflexväst och sprang tillbaka till Petra och Anders. Jonas hade jour så han tog bilen. väl där klev vi alla in i en varm bastu:) det gör vi gärna om! Efteråt smakande det gott med pizza och kebab:P

Söndag blev en målardag...Nu är det så fint nere i torkrummet. Det märks verkligen skillnad. Är mkt roligare att hänga tvätt.)
Kallt var det så vi va inne hela dagen, Jonatan tjatade lite om att åka fyrhjuling men så blev inte fallet...har redan sett en sönderfrusen tå efter crossåkning.....ingen vacker syn....

Denna vecka kunde börjat bättre, vaknade i går morse av en smäll och Jonas som ropade på mig, kl var då 5.30:(
Elementet i hallen stod då och droppade vatten.... det gick inte att dra åt så det slutade heller...Så det va bara att stänga av vattnet ta bort elementet och vänta på rörmokare. ett stort TACk till Tobbes rör som kom runt 8 och fxade en ny termostat:)
Jag han plocka undan massor innan pojkarna vaknade:) har många mornar tänkt att gå upp när jag vaknar tidigt men orkar sällan...men va jag fick saker gjorda!
Åt frukost och sen kollade vi på Pippi På Rymmen, spelade Boggie Super Star...Har fått två till sånger:P de du Anders!
Men har inte slagit ditt rekord än....Men jag kämpar i min ensamhet:)
Spelade även Blixten och Mario Kart.
Efter maten va både jag och grabbarna trötta på att vara inne... Det hade ju blivit varmare med "bara" -15 grader så klädde vi på oss. Då kom Farbror Per och hjälpte pojkarna  att bygga hopp på gärdet som Jonathan när Jonas sen kom hem körde sönder:)
Alexander var inte pigg, så han och jag mös i soffan framför tvn. Åt gott fläskfile och potatisgratäng:) Alexander va nära att somna i maten..Men han åt det han orkade sen la han sig på soffan och somnade:) Jonas och Per kollade rör för nästa projekt här hemma. Jag och Jonathan fixade lite i tvättstugan.
Jonas och Jonathan somnade i Jonathans säng. Alexander som vaknat somnade om i min famn. La honom i hans säng, hann inte ens ut innan han såg konstig ut och innan vi hunnit till toaletten kräktes han ner golvet utanför toa mig och sig.... Va bara att ställa killen i duschen och börja städa.
Jonas vaknade till och tog Alexander, så jag storstädade badrummet vid 22 i går...men om det skulle vara magsjuka är det bara försöka begränsa...Troligtvis var det pga feber han kräktes för det har varit lugnt hela natten.

Blev så glad imorse när jag kollade på kl och den visade 9.30 och då sov pojkarna fortfarande. Jonas ringde strax efter och han blev nog bra förvånad att vi sov så länge:) men skönt va det.
Blev sen frukost och nu skrotar vi bara runt och jag väntar på att få åka och jobba... Börjar 15 och jobbar till 21.30 ikväll.
Nu ska jag lägga mig i sängen hos pojkarna och kolla på Tjorven och Skrållan:)


Före och efter bilder i torkrummet:)



Alexander ute i snön:)



Jonathan:)


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Det tar sej m bloggandet ;-)

Duktig "kicka"

/svägerskan

2009-01-06 @ 14:43:23
URL: http://blogg.mysight.se
Postat av: Cissi

Ja:) måste ju hålla något av mina nyårslöften:P

2009-01-06 @ 18:02:46
Postat av: Jennie

Tänk vad lite färg kan göra =)

Hoppas ni slipper magsjuka .



2009-01-06 @ 19:30:33
URL: http://jew75.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja verkligen:)håller alla tummar vi har för att slippa magsjuka:(

2009-01-06 @ 21:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0