Snö och kyla!

Är det inte underbart:) Tyvärr blåste det lite för mkt idag på fm när jag och pojkarna va ute men vi lekte på ändå. Idag va det Bob, pulka och stjärtlapp som va det roliga idag.
Det va lite svårkört för pojkarna med boben, men jag satte mig på och tryckte till det;) så sen blev det åka av!! Jag skottade endel men det kom en tanke att Jonas skulle låna fyrhjuling med snöblad så varför offra sig i onödan:)

In och fixa mat, pojkarna kollade Blixten så jag fick fixa i lugn och ro. Lagom när vi ätit upp vaknade Jonas och kom ut i det han tyckte va en bastu;) jag hade eldat sen 9 när vi gick upp:P
Sen hämtade han fyrhjulingen, antar att han plogade av där han hämtade den oxå...annars ska han få höra!
Jonas och pojkarna plogade, jag skottade där dom inte kom åt och sen plockade jag in flera lådor med ved i garaget:) Belönade oss med äppelpaj och vaniljsås...mkt gott:)

Lämnade av pojkarna hos morfar, Alexander hade ringt och hört så han va hemma först:) jag och Jonas åkte vidare till Linde och relaxen... så skönt, förutom när jag blev utburen och rullad och fick massor med snö på mig... hade nog;) tänkt göra det själv i min egen takt:P men men så blev det inte Futte!!!
När vi hämtade pojkarna hos mamma och pappa hade dom inte alls bråttom hem, dom satt och byggde lego:)
Väl hemma blev det tandborstning och tvättning, sen saga i sängen. Dom somnade sanbbt båda två:) Jonas och jag fick en lite prat stund innan han åkte till jobbet, sista natten:) Tack Jonas för att du kunde stänga fönstret så jag slipper sova med dubbla täcken i natt;)

Folk är inte alltid som man tror sig uppfatta dom...

Sov gott alla där ute!

Kram C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0