Har återuppstått:D

Jaha, ett tag sen jag skrev....

Vi har juh hunnit med mkt... Spa på Säröhus med Jonas, svärmor, svägerska m dotter. Svåger och svägerska. Det va jättemysigt ställe lugnt och skönt. Vi badade, bastade smorde in oss med olika skrubb och ansiktskrämer så vi va så lena och fina när vi la oss:)

På fredag va vi till Jonas jobb på kvällen och hade kladdkaka och grädde med oss:9 vi belv kvar ganska länge och pojkarna somnade snabbt när jag la dom.
Jonas jobbade juh förra helgen så jag och pojkarna tog tåget till min bror. Resan gick bra, det va spännande tyckte pojkarna. Vi hälsade på några bekanta när vi kom dit för att sen gå hem till bror min. Pojkarna längtade efter att få se hur han bodde. Vi lagade mat, efter maten tyckte jag hans lägenhet behövde sig en rengöring! Jag började med diskbänken som sken som den aldrig gjort tidigare:) tog fram dammsugaren under tiden byggde killarna lego och kollade på film. Jonathan och Alexander kan sina filmer bra och säger replikerna innan dom gör de på filmen:D
Dammsugaren sög lite dåligt.... Öppnade för att kolla om påsen va full??? Men inte de för de fanns ingen påse i!!!! Efter ha rensat filtret och insuget på en väldigt tjock dammtuss! Så hittade vi en påse och OJ va bra den sög:) det visade sig när bror tänkte efter att det har inte suttit nån påse i sen i sommras:P haha! En mkt teknisk tekniker:D:D
Tacos till kvällsmat och Alexander somnade i soffan bakom mig:D Jonathan somnade en stund senare han med på soffan och morbror lyfte in dom i sin säng där vi tre sov. Inte blev de mkt sova för min del med mysigt va de.
På söndagen packade vi åt frukost sen gick vi mot tåget... Det gick bra även på hemresan mamma mötte upp oss och vi åkte till Mc Donalds.
Pojkarna blev jätteglada när dom fick träffa Jonas när han kom hem från jobbet.

Sen skulle de jobbas i veckan... Men jag åkte på en rejäl förkylning med ont i kroppen och hosta så jag jobbade måndag sen har jag och Kira legat hemma och kurerat oss. Kira har förresten blivit en annan hund:D hon tycker mkt om att sova och gärna länge på morgonen... Men vikten går sakta men säkert neråt:D Hon har struma och äter nu Levaxin och ska göra de resten av livet. Men hon har glimten tillbaka i ögonen och färgen i pälsen börjar komma tillbaka. Jättelekfull och busig helt annan hund. Och har ätit med i ca en vecka. De ska bli så kul och se den riktiga Shakira!

Hemma händer det saker:) jag och Jonas har bytt rum med Jonathan och målat om i det rummet det blev så fint:) i em ska vi måla Jonathans rum oxå, hallen och Alexanders rum kommer oxå så småningom... det blir en vända till IKEA oxå:P hyllor och lådor för förvaring. Kommer känns så skönt att få lite mer ordning!

Jag jobbar första dagen idag efter sjukdom och det är väldigt lugnt här på jobbet, tur för mig så hinner jag sitta och greja med dataprogrammen som vi använder inom verksamheten.

Nu är det dax för frukost:)

/ Ta vara på livet det går inte i repris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0